Bakat

2009-08-12 @ 09:56:41

Igår kväll så bakade jag brownies, mocca rutor och dumle muffins.. Men 2/3 blev misslyckade.. Första gången jag gjorde brownies och fick receptet av mamma, men hon gör dom i en stor form men vi hade ingen stor så jag tog en medel och en liten. Sen skulle dom vara i ugnen i 10  min sen skulle man hälla över nonstop så skulle de sjunka ner medan de skulle vara i ugnen en kvart till.. Men efter 10 minuter hade gått och jag skulle hälla i nonstopen så var dom redan klara!! Så nonstopen liggen på kakan istället för i kakan.
Sen gjorde jag moccarutor när jag ändå höll på. Dom lyckades jag med i alla fall.. Men så tänkte jag att när jag ändå är igång kan jag göra dumle muffinsen med. Men det skulle jag inte ha gjort.. Jag vispade ihop alla ingridienser och när jag skulle ta fram formarna upptäcker jag att vi inte hade kvar några muffinsformar.. Så jag var tvungen att ta bullformarna = när muffinsen var i ugnen så rann de flesta över.. Skit också! Men men.. Smaken är det nog inget fel på på varken browniesarna eller muffinsen..

Andras kommentarer
Therese

Visst i sjutton det hade jag glömt! förlåt mig! Vad det verkar nu så kommer jag nog inte komma igång med det där förrän efter nyår nån gång pge bebisen sen, och då hinner det väl komma en ny variant av boken me va? eller tror du jag kan ha dina då ändå? i så fall vill jag gärna ha dem...

2009-08-12 @ 17:42:33
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Camilla

Ja just ja, du fyller ju nu.. Vilket datum är det?



Kram

2009-08-12 @ 20:16:03
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Therese

okej men då kan jag ju ta dem, hur mkt ville du ha? Vet inte hur mkt jag har just nu på kontot men det fylls ju på snart...

2009-08-12 @ 21:20:37
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll