Busfabriken

2009-08-31 @ 17:13:08

Igår så åkte jag och Alexander som sagt till busfabriken i halmstad med Camilla och Vilgot.
Resan dit var väl inte sådär jättekul då det forsade ner från himlen! Jag har nog aldrig varit med om värre! Det egnade satan till och från hela tiden, men när vi svängde av E4an så forsade det ner! Hade vindrutetorkarna på max men såg ändå ingenting!! Och hela vägbanan var täckt med flera cm vatten!! Jag sa det att har man inte fått vattenplaning innan så lär man få det nu.. Men som tur var fick vi inte det. Och ungarna sov hela resan! Det trodde jag inte Alexander skulle göra eftersom vi åkte vid 10 tiden! Men det var bra det för annars hade det blivit jobbigt på busfabriken.

Det var i alla fall väldigt kul att hitta på något sånt här! Men snacka om att vi blev svettiga!! Det är ett 2000m2 lekställe med en massa klättersaker överallt och rutchkanor! Just när dom är så här små så måste man vara efter hela tiden för det fans repbroar som inte alls var vänliga för dessa små! Men Alexander springer ju alltid sin egen väg och han är ju så kort så han springer genom tunnlarna medan en annan fick krypa och då var det inte lätt att få tag i honom! Men för det mesta så gick det bra! Men det skulle vara lättare om dom var lite äldre så man slapp vara hack i hälen hela tiden :) Det kostade 100 kr/barn och vuxna gick in gratis, för 3 timmar. När vi kom dit så åt vi direkt och det tog väl drygt 45 min sen lekte ungarna gärnet i 1½ timme sen gav jag upp.. För då sprang Alexander iväg dit han inte fick vara hela tiden så då gick vi till bilen en sväng och så kom Camilla ut strax efter och gav upp hon med. Så vi åkte en sväng till Halmstad city och gick på stan och tog en fika. Men eftersom ingen av oss åkt dit tidigare så visste vi inte vart det låg så jag körde mot centrum och såg ett p hus så jag körde in där för att parkera, men Camlla flippade ur och bara satt där bak och skreck "upp, upp, upp! mera, mera, mera!". Hon ville alltså att jag skulle köra upp ända till plan 5 som var på taket! Så det var väl bara att lyda. Vi gjorde en egen "berg och dalbana" :) Kul hade vi i alla fall, men ungarna tittade på oss som att vi var tokiga :)

Till sist, när vi var nöjda med underhållningen, så parkerade jag där (nere) och jag trodde vi inte var långt borta från stan eftersom p hus brukar ligga ganska centralt. Men vi gick fram och tillbaka men hittade ingen "stad". Tillslut så hittade vi rätt men det var en bit att gå så denna dagen blev en motionsdag för oss! Efter glassen kollade vi om det fanns några butiker öppna.. Den enda roliga var Åhlens för de flesta andra var stängda. Men vi hittade en del grejer. Jag köpte 6 st barn muggar (plast) á 5 kr/st, 4 st barn skålar (plast) á 10 kr st, en kaffefilter hängare med sugpropp, en burk med rivjärn, och fyra små förvaringsburkar. Kaffefilter hängaren är inte tänkt för kaffefilter utan förvaring av diskrensaren och disktrasan. Fungerar helt utmärkt! Burken med rivgärn var helt klockren! Det är alltså en avlång liten bytta med ett rivjärn som man kan ta bort. Så är det bara att riva tex osten och sen ta bort rivjärnet så ligger den rivna osten direkt i en bytta! Hur smidigt som helst! Blir det något över är det bara att sätta på locket och in i kylen :)



Sömntuta på väg till busfabriken



Den minsta av alla rutchkanor.. Tyvärr den enda som jag lyckades ta bild på han i eftersom han inte fick åka själv i dom andra.



Intagit tronen...



Alexander bland de gigantiska bollarna






Alexander och Vilgot på soffan



Alexander undrade hur grodan kunde sitta fast på stolen!



Äter glass



Buse-gos i bilen på väg hem



.. och så somnade han igen.

Andras kommentarer
Camilla

Hahahaha ja, p-huset var lätt det roligaste på hela dagen :D

2009-08-31 @ 22:28:57
URL: http://camilla2008.blogg.se/
mammsen

Ja, ni ser ju ut att ha riktigt roligt. Saknar gullungen, men vi ses ju snart. puss o kram.

2009-09-01 @ 07:49:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll