Chaparral

2009-08-22 @ 18:12:51

Idag begav vi oss till chaparral eftersom dom stänger för säsongen i morgon.. Alexander var oerhört grinig i morse så då var det lika bra att åka iväg och göra något istället för att vara hemma med grinpellen, så det blev chappen.



Alexander och hans pappa smet iväg medan jag shoppade :P






Här satt Alexander utanför affären när jag kom ut..

Det var ju halva priset på allt i affären på chaparral så vi köpte grejer för 150 kr.. Bla serveringsfat (3 pack), gummistövlar åt Alexander storlek 23 så han har längre fram, en stor gryta, två st söta figur muggar med sugrör och namn napphållare åt Alexander. Billigt och bra :)



Sen var det dags för käk.. Och där äter vi aldrig mer!! Jag och peter tog varsin hamburgare (90 g), pommes och läsk och Alexander fick en hamburgare och äppeldricka (så fick han pommes av mig). Det kalaset gick på... 211 KR!!! Oh inge vidare gott var det heller!!



Efter maten åkte vi tåget runt chaparral.. Men det var inge vidare kul för Alexander var trött och riktigt grinig då.



Här blev vi "rånade".. Dom sköt satan och kom in i vagnen och alla skulle hålla upp händerna och Alexander gjorde det med, en stund. Alexander blev inte rädd för pangandet utan skrattade åt det. Men han var oerhört rastlös och tyckte resan var skittråkig.. Det som var bra var att de som kom upp på tåget och "rånade" oss visade respekt för Alexander eftersom han var så liten och spelade inte elak eller skrek när han kom fram till oss utan sa bara "Hej" åt honom.


Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll