Första gången första hjälpenkursen gjorde nytta

2009-08-22 @ 10:56:18

I torsdags stod Alexander bredvid oss i soffan och åt några chips.. Helt plötsligt så stannar han upp och står blixt stilla och gör en konstig min och jag tittar på honom och märker att något är fel.. Sen började han snabbt bli röd i anisktet så jag förstod att han satt i halsen och tog upp honom i knät och dunkade honom i ryggen som vi lärt oss på första hjälpen kursen. Det räckte som tur var med två dunk sen fick han upp det! Allt detta hända inom bara några sekunder så det går snabbt! Alexander hann som tur var aldrig bli rädd för jag märkte det så snabbt! Men läskigt var det!! Usch!! Så valuta för kursen har jag ju fått, men hoppas det aldrig mer händer igen! Det var ju tur att jag fick upp det så snabbt, för annars hade jag nog drabbats av panik!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll