Ikea

2009-08-26 @ 00:19:30

Idag efter jag slutade skolan så åkte vi till Jönköping. Vi skulle titta på en bärbar dator som Peter ville ha, men den var i minsta lagret och för dyr enligt mig så jag satte stopp för det. Fattar egentligen inte varför vi ska ha en bärbar dator oxå.. Sen gick vi över till Ikea och åt för det var matdags för Alexander. Äntligen åt han mycket!! Beställde en barnportion pasta och köttfärssås åt honom och den åt han snabbt upp så jag beställde en till åt honom och han åt upp den med.. Så två barnportioner åt han!!
Köpte en ny potta åt honom, en stor förvaringsback att ha pantburkar i, två hundsängar och två hundfiltar. Hundsängarna kostade 179 kr/st och var riktigt bra! Stora var dom med, men jag köpte två st för att sy ihop dom så det blir en riktigt stor hundbädd! Filtarna ska sedan läggas i hundbädden är tanken.. Men det projektet får vänta ett tag.


Det var ett "reseset" för hundar (99x69 cm, höjd 13 cm) med två vattentäta skålar (bädden är oxå vattentät) och en dyna. Sen var den så praktisk att förvara då man fick med en väska till den! Den gick alltså att vika ihop så den knappt tog någon plats! Mycket praktisk!


Gosiga mjuka filtar (ull liknande)

Andras kommentarer
Pappa

Helt rätt Therése. Är rätt onödigt med en bärbar dator om man inte rör sig väldigt mycket mellan olika platser. Dessutom blir det också dyrare att reparera när nåt går sönder. Går inte att uppgradera lika smidigt som en stationär heller... Tyvärr är det som nån fånig statusgrej att springa omkring med en bärbar fortfarande. Fånigt!



Du ska se vad nördiga många är. En del sitter vid lobbyn i hotell Anglais på stureplan med sina bärbara mes burkar, bara för att visa upp dom. Dom flesta använder dom knappt ens just där. Och om dom ev nu skulle jobba? Varför inte sitta på sitt rum för att få vara ifred???

Nä, riktiga mesar är vad dom är!

2009-08-26 @ 17:54:15

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll