Inga mer sömnproblem tydligen

2009-08-29 @ 22:39:39

Efter att ha varit på marknaden med Camilla och Vilgot så vr det dags för Alexander att sova när vi kom hem. Och han blev skogstokig när jag la honom i sin säng, men någon måtta får det allt vara! Okej att han ville gosa och somna med mig på kvällarna men på dagarna får han faktiskt lov att sova i sin säng så han fick skrika bäst han ville. Eftersom klockan redan var över 14 så var han riktigt trött så jag visste att han skulle somna snabbt. Det tog väl 10 minuter sen sov han som en stock. Han vaknade inte förrän strax innan 17, sömntutan!

Sen nu ikväll gick jag och la mig med honom som vanligt i våran säng. Men efter 20 minuter så gick jag och la honom i hans säng för han låg bara och pratade, så jg tänkte han kunde vara i sin säng ett tag så han tröttade ut sig själv. Han puttrade bara lite grann när jag stängde dörren men sen var det knäpptyst! Han sparkade lite i väggen emellanåt men han sa inte ett ljud. Och så somnade han.. Det var ju typiskt då jag hade tänkt låta honom sova i våran säng hela natten då Peter jobbar natt och vi i alla fall ska upp tidigt och tvätta i morgon.

Jag har två teorier till detta.. eller tre. Antingen så är han mörkrädd, för nu i kväll när jag gick in och la han så struntade jag i att dra ner rullgardinen för jag skulle ju i alla fall hämta tillbaka han efter en stund, trodde jag. Eller så insåg han tidigare idag att han kan/ska sova i sin säng, eftersom jag inte gav med mig. Han kanske helt enkelt gav upp?? Och en tredje klen teori.. Han somnade i sin säng bara för att jag PLANERAT att han skulle sova i våran säng :P

Andras kommentarer
Camilla

Jag tror på det sista alternativet ;P

2009-08-30 @ 08:38:49
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll