Precis vad jag behövde!

2009-08-03 @ 21:08:58

Sen vi kom hem från stockholm för två veckor sen så har Peter jobbat mycket = jag har fått tagit hand om Alexander på kvällarna då han har sovit eller jobbat, på helgerna har jag fått åkt iväg och hittat på något med Alexander då Peter behöver sova efter han jobbat natten, jag har fått tagit hand om hundar och hem anska mycket. Och så har jag även pluggat Matte B och även haft ett stort slutprov i det! Nu är Peter ledig tills på fredag, vilket är skönt då det varit för mycketi mitt huvud de senaste veckorna! Och inte nog med det har jag sömnproblem.. Sovit MAX 6 timmar/natt, och idag var jag helt slut i huvudet! Haft så mycket att göra och ta hand om och samtidigt inte sovit så mycket under två veckor är inte bra.. Det kändes som att jag hade pulvermos i huvudet så efter jag ätit två mackor och tittat på Glamour gick jag och la mig! Sov i 1½ timme och det var precis vad jag behövde! Få ta det lugnt och veta att Peter tar hand om Alexander och jag bara kan få vila ut lite!

Mitt sömnproblem är egentligen inget sömnproblem.. Jag har inga svårigheter att somna, när jag väl lägger mig, utan problemet är att lägga sig! Sen några år tillbaka har jag haft "tvångstankar". Helt sjukt faktiskt för jag är medveten om det men kan inte göra nåt åt det känns det som! Även fast jag är trött vid 22 tiden så kan jag inte lägga mig för "det är för tidigt". Vill passa på att ha lite egentid då, men istället för att då göra något som att slappa och ta det lugnt och ägna mig åt mig själv så sitter jag bara och slösurfar utan att ens göra nåt vettigt alls! Då kunde jag ju lika gärna gå och lägga mig! Och det slår aldrig fel heller, vid 1 tiden när jag väl funderar på att gå och lägga mig, kommer jag på lite grejer jag ska kolla på nätet och blir då sittande minst en halvtimme till! Så runt 2 tiden lyckas jag komma i säng och då är det hux flux för sent istället för för tidigt att sova och då får jag ångest över hur lite jag kommer få sova. Och så där håller det på varje natt!

Nu när Peter jobbat natt så mycket är det speciellt så! För det är inte alls lika ofta som detta händer när han är hemma, för då har jag ingen egentid att "ta vara på". Fast när jag är själv så tar jag ju inte vara på den heller, eftersom jag borde sova och bli utvilad! Knäpp man är alltså! Men så hr jag varit sen jag flyttade hemifrån typ.. så fort jag är själv så händer det! Har lyckats vända på dygnet flera gånger i mitt liv, men som tur är kan jag ju inte göra det nu då jag har ett ansvar, Alexander! Så nu hoppas jag att Peter kan sparka mig i säng i tid dessa dagar han inte jobbar! För jag behöver verkligen sova och bli utvilad!!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll