Slutprov matte b

2009-08-02 @ 01:29:06

Idag så var det dags för slutprovet i matte b. Tycker det gick bra! Så vi får se hur det går.. Förhoppningsvis s rättar läraren provet under nästa vecka och sen väntas det betygsamtal. Det är jag ganska nervös över.. Tycker inte om att prata i telefon med folk jag inte känner väl. Så då blir man nervös över det och kanske säger fel eller nåt. Under betygssamtalet så kommer läraren även att ställa frågor om hur man löst vissa saker under provet för att se att det verkligen är jag som gjort provet. Och jag är ganska dålig på att förklara såna saker över telefonen då man inte kan visa hur man menar. Jaja.. vill bara få det överstökat! Hoppas man får G i alla fall..
Tycker denna kursen var riktigt svår! Förklaringarna i boken var inge bra alls och så var det mycket linjära uppgifter, det som jag är sämst på. Sen var det riktigt svåra frågor på proven. Vissa utav frågorna kände jag inte igen alls trots att jag arbetat mig igenom hela boken.
På måndag börjar Religion A.. Läste igenom lite snabbt om vad som skall göras under dessa fem veckorna och jag tänkte "Vad fan har jag gett mig in i?!?!" I matten var det två delprov, en inlämningsuppgift på mellan 500-1000 ord och ett slutprov (plus närvaro uppgifterna varje vecka, men det är det i alla kurser). I religionskunskapen är det 3 stora inlämmningar på mellan 2000-3000 ord/inlämmning, 3 delprov varav det sista delprovet är samma dag/helg som slutprovet! Och dessutom ska jag göra en utvärdering samma helg! Herregud.. hur fan ska man hinna?!?!? Samtidigt så börjar skolan om 3 veckor men det brukar inte vara så mycket plugg i början av skolan så det löser dig nog.. Det krockar ju bara i 2 veckor, sen är religionskunskapen slut.

Nä, nu ska jag natta mig själv! God natt!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll