Sömnproblem á la Alexander

2009-08-28 @ 23:26:01

I ungefär en veckas tid nu har Alexander vägrat att somna själv i sin säng utan jag har alltid fått gå in och natta honom i våran säng. Sist detta hände så varade det bara en-två dagar så jag börjar undra om han helt enkelt bestämt sig för att somna med mig nu. Det är iofs väldigt gosigt, men vissa dagar har jag "inte tid" att ligga där och natta honom! Speciellt inte när man är stressad med inlämningsuppgifter som ska lämnas in. När han somnat så går jag ut därifrån och låter honom sova i några timmar, sen så bär jag in honom i hans säng och då fortsätter han sova där utan problem, men att somna där själv vägrar han just nu. Vad gör man??

Andras kommentarer
Tessa Kontio /sollefteå

Gå på "magkänslan" båda mina barn som nu är 14 o 16 år (vart tog åren vägen) har somnat med mig, jag tyckte det blev jobbigt med den äldsta då hon hade en procedur att hon skulle hålla i handen. Det går över efter några gråtnätter. men dessa är jobbiga men sedan är det över och det är inget som ger men för barnen i framtiden kan jag lova... Jag gjorde så,men sedan kom de vid 3-4 års ålder då de hade "mardörmmar" men det var en helt annan sak, då är det mysigt och man får oftast sova lite längre då man har en gosegubbe/gumma sovandes bredvid sig.

Er Alexander är bara såååå söt :-D

2009-08-29 @ 01:22:46
Camilla

Innan skulle Vilgot läggas i våran säng varje gång han skulle somna. Och jag var tvungen att ligga kvar där ca 20 min efter att han somnat annars vaknade han och det var bara att börja om igen. Så tyvärr har jag inget tips på hur du ska göra. För mi gvar det bara att stå ut. Jag gjorde i princip inget annat än att ligga i sängen hela dagarna :/

2009-08-29 @ 09:31:47
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Therese

Det är mest Peter som ser det som ett problem.. han tycker inte man ska vänja honom vid att somna i våran säng för då kanske det blir stora problem att få honom att somna i sin egen säng sen.. det enda som är jobbigt är ju det när man inte har tid. Annars tycker jag det är hur mysigt som helst eftersom Alexander aldrig varit en goskille innan och inte kunnat sova alls i våran säng.

2009-08-29 @ 09:41:58
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll