Vilket kap!

2009-08-07 @ 15:12:42

Jag hade länge funderat på att ta bort de tvåå madrasserna som står på varandra som användes som gästsäng i Alexanders rum. Mina föräldrar är ju inte här så där jätteofta och inte Peters andra son heller så dom används ju bara några gånger/år. Så jag hade i princip bestämt mig för att bära ner dom i källaren och köpa en uppblåsbar extra säng istället när Peter sa att vi i såna fall måste köpa en fotölj man kan sitta i då för han vill inte sitta på golvet. Jag kollade runt lite på blocket men hittade inget intressant som fanns i närheten, men så fick jag idéen om att vi kunde kolla på erikshjälpen. Sagt och gjort så åkte vi dit och tittade och hittade två likadana fotöljer för 50 kr/st! de var vinröda och båda hade en stor röd fläck på sig, men det var ju bara att köpa ett överdrag och sätta på! Så vi köpte en och skulle hämta den dagen efter (igår). Så åkte vi en sväng till Ikea igår för att kolla efter överdrag till fotöljen, men dom hade slutat sälja överdrag till soffor och fotöljer. Så vi köpte lite annat smått och gott. Så åkte vi och kollade på Jysk men dom hade inget heller. Men jag tittade på deras tyger och tänkte att det är ju bara att sy ett själv, inte så svårt! Och så hittade jag ett ljusblått med Spiderman på och tänkte att det är ju perfekt! Det låg ju dessutom på en hylla där det stod "Oavsett tidigare pris, 100:-" Så det var ju klart jag tog det. Men i kassan så var det en annan stämma.. 250 kr!! Och det var rea! Jag sa det åt henne att det låg flera st Spiderman tyger på den avdelningen där det står 100:- men då skyller hon på att det måste varit någon kund som lagt dom där! ALLIHOPA?!?!? Det tror jag knappast! Blev så förbannad så vi sket i det.

När jag sedan skulle åka och hämta Alexander på dagis så skulle jag hämta fotöljen innan. Jag trodde det skulle räcka att fälla ett säte bak så skulle den gå in, men icke. Det saknades runt 5 cm så jag var tvungen att fälla båda och flytta Alexanders barnstol fram. Det gick bra i alla fall :)

Senare på kvällen satt Peter in fotöljen och tog ner sängarna i förrådet. Jag gick och funderade hur vi skulle lösa detta med klädseln när jag fick en otroligt bra idé!! Vi hade ett "överkast" som vi hade över gästsängarna för att täcka dom och jag hade precis tvättat det så jag testade nyss om det gick att täcka fotöljen med det, och visst gjorde det det! Så nu är jag nöjd! Vi ska bara möblera om lite där inne och sätta upp alla hyllor, för vi kommer inte måla eller tapetsera om. För vi kommer inte bo kvar här så länge till har vi bestämt så det är inte värt det.

Här är i alla fall resultatet:



Perfekt liten goshörna! dessutom kan man sitta och läsa böcker för Alexander där nu :)

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll