Wrong turn

2009-08-07 @ 14:37:44

Har haft endel att göra så jag har inte haft tid att blogga.

I onsdags så kom Camilla och Vilgot hit för Camilla och jag skulle ha skräckiskväll. Ungarna fick leka av sig en stund och sen var det sängdags för dom så vi kunde se filmen. Men Vilgot ville inte sova i sin vagn! Det tog nog närmare två timmar innan han somnade..

Vi såg inte bara en, utan två filmer denna gången!

Wrong turn 1 & 2

Jag sökte på skräckfilmer på nätet och kom till en sida som heter skrack.se Det tyckte jag verkade bra för de hade samlat skräckisar i senaste och topplista. Under topplist kategorin så fanns Wrong turn och den lät bra så det blev den och även tvåan. Men gisses vilken besvikelse!!!

Wrong turn



Handling: För att gena svänger Chris in på en öde grusväg i skogen. Men istället för att komma fortare fram, krockar han med en stillatående bil och dess fem chockade passagerare. Upprörda berättar de att deras bil har fått punktering eftersom någon har spänt upp taggtråd över vägen ... Efter flera timmars förgäves sökande efter hjälp i skogen, och i takt med att mörkret faller, kryper skräcken allt närmare inpå dem. När de hittar en jägarstuga full av groteska vapen och fasansfulla souvenirer efter en makaber jakt, tvingas de inse att något fruktansvärt är i görningen! Här pågår en jakt ... men vem är bytet?

Therese betyg: Denna filmen får 4/10. Dels för att den var förutägbar och så var det mer en komedi än en skräckfilm! Jag och Camilla skrattade oss igenom hela filmen!! "Monstrernas"ljudeffekter var så skrattretande så vi höll på att dö av skratt!! Så anledningen till att den fick så "högt" betyg är för att den var rolig!!


Wrong turn 2



Handling: Dale Murphy hostar och producerar sin egen såpa kallad "Den ultimata överlevaren" tillsammans med sex deltagare ledda av Nina Papas. De ska tillsammans överleva i ett post-apokalyptiskt wasteland som ligger vid en avlägsen del i West Virginia. Men för deltagarna visar det sig att det inte bara är ödelandet de måste överleva utan även de som bor där. Ganska snart ställs de inför infödda, inavlade och deformerade kannibaler som bara har en plan - att brutalt stycka dem och servera dem till middag. Spelet kan börja.

Therese betyg:
2/10 Denna filmen var totalt världelös! Det enda positiva var att denna inte var förutsigbar som den första! Men den här var bara grotesk! I den första filmen så var "monstrerna" bara karlar, men i denna filmen var det en hel stor familj där man fick se mamman föda sitt barn och pappan stå och runka i buskarna till människorna som hade sex på stranden! I första filmen var det inget sex alls i men den här filmen var som en grotesk monster porrfilm!

MEN
Wrong turn 3 kommer att kommer ut den 20 oktober (i USA) och enligt trailern så verkar den vara mer som en riktig skräckis! Så när den kommer ut här så får väl jag och Camilla se om den är bättre! Tredje gången gilt ;)


Andras kommentarer
Camilla

Hahaha så jävla sjuka och dåliga filmer :P

Lätt att jag sitter bänkad i eran soffa när 3:an kommer ;)

2009-08-07 @ 16:04:14
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll