Betyg

2009-12-15 @ 21:40:52

Här var det dött :P Har haft så mycket plugg så jag har helt enkelt inte haft tid. Nu är det bara två prov kvar det här året. Ett i morgon och ett på fredag. Egentligen skulle jag ha båda i morgon men jag orkar verkligen inte ha dessa prov i morgon då båda är stora och avgörande för betyget. Därför vill jag ägna mig helt åt ett i taget. I morgon är det prov i kommunikation. Jag har haft MVG i allt hittills och hoppas på ett lika bra resultat på det provet så jag får MVG i kursen. Sen på fredag blir det psykologi a prov som jag har pluggat på distans. Det är inget vanligt prov med massa krångliga ord man ska kunna utan man ska beskriva ingående på olika saker hon skriver på minst en A4 sida! Analysera hit och dit..

Idag gick vi igenom de resterande kurserna. Bland annat genomgång av proven, pratade i klassen kring allas textningar som vi gjort, redovisade projektarbetet och hade enskilda samtal. Så här blir mina betyg:

Försäljning och service: MVG
Småföretagande A: MVG
Praktisk marknadsföring A: MVG
Personlig försäljning: MVG
Projekt och företagande: VG

Jag är ganska chockad över två betyg.. I personlig försäljning har jag haft ganska bra resultat på proven. Det första fick jag MVG i, det andra VG+ och det tredje VG+. Hon sa att jag behövde ett bra betyg på det tredje provet för att få MVG och jag trodde VG+ inte var tillräckligt bra. Sen hade vi en gruppuppgift och den fick vi G+ i. Vet dock inte om hon satte G, VG, MVG eller om hon bara satte G-, G och G+. Men jag tog för givet att det var G, VG, MVG hon satte och då låg jag risigt till.. Jag trodde verkligen jag "bara" skulle få VG. Var helt inställd på det men så sa hon att det blir MVG. Jag hade MVG på nästan alla inlämningar oxå så det vägde upp det andra.

Sen vart jag chockad över projekt och företagande betyget. Jag hatade den kursen över allt annat och siktade endast på ett G. Jag var ju så orolig för att inte bli godkänd och så får jag VG. Haha! Jag skrev VG på slutprovet vilket jag oxå var chockad över. Jag trodde bara jag skulle få G på det och det skulle jag vara nöjd med. Sen gjorde jag inlämningen till vårat projektarbete då jag var sjuk och de andra i gruppen hade fått göra andra uppgifter när jag inte var där så jag tog på mig och gjorde inlämningen. Jag har varit så nervös och orolig för att den inte skulle bli godkänd. Men till min förvåning fick vi MVG- på den!! Fattade nada! Haha! Så man har gått och varit nervös i onödan. :P Man kan ju säga att jag är nöjd med mina betyg :)

Andras kommentarer
Pappa

Det finns flera som är nöjda och stolta över dina betyg. Du är en klippa Therése!

2009-12-16 @ 00:56:49

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll