Magsjuka

2009-12-05 @ 13:46:11

Igår när jag hämtade Alexander på dagis hade dom bara varit tre barn där. Hon visste att tre låg hemma i magsjuka men inte vad det var med dom andra. Men jag sa att det inte var nån fara för Alexander har aldrig spytt eller haft magsjuka. Tji fick jag. I natt kl 4 körde det igång. Han hade spytt ner hela sängen och sig själv! Jag som nyss hade varit nere och tvättat hans sängkläder igår kväll då han hade kissat genom blöjan natten innan. Så det var bara att riva upp allt (Det fick Peter göra) medan jag fick tvätta av Alexander och sätta på han en ny pyjamas. Han var så ledsen. Han fattade ju ingenting å han aldrig spytt innan. Sen frös han så mycket så han vägrade sammarbeta när jag skulle byta kläder på honom. Han hade spytt ner lakanet, påslakanet + täcket så det var ju tur att vi har 4 täcken till honom av någon anledning. I morse hade han spytt mer fast inte så mycket. Det var bara lite på lakanet och pyjamasen. Skulle verkligen behöva tvätta nu men tvättstugan är ju upptagen som vanligt. I morgon är det iaf min tvättdag men skulle behöva tvätta hans sängkläder idag då det är slut på lakan nu. Får se om det är ledigt senare i eftermiddag.

Konstigt nog så är Alexander precis som vanligt! Han är lika pigg och aktiv som annars! Han har inte spytt nåt mer sen i morse men han får ingen mat än då man ska ta det lugnt när dom spytt. Han har fått äta kräm och nyss fick han en banan som jag läste ska vara bra. Ska åka in till stan och handla blåbärssoppa och morotssoppa. Det ska tydligen oxå vara bra.

Inte nog med att han spytt under natten så är han även vääldigt lös i magen nu.. det var den värsta bajs jag någonsin tagit på honom som han hade lagt i blöjan för 1-2 timmar sen!! Usch! Hoppas verkligen detta går över snabbt!

Men han ska ju dricka mycket vätska eftersom han har diarré.. Minst 1½ liter tror jag jag läste någonstans, men han vägrar att dricka!! Vad gör man?? Ska nog köpa lite lättsaltade chips. Det fick jag som tips när vi hade mammagrupp på BVC att är barnet magsjuk och inte vill dricka kan man ge NÅGRA få lättsaltade chips så blir dom törstiga. Det är egentligen helt genialiskt. Han vill liksom inte dricka saft jag gett honom och han måste ju dricka.

Andras kommentarer
Camilla

Hahaha vadå då? Du sa ju att du gillade pepparkakor när det var glasyr på ;)

2009-12-05 @ 18:39:48
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll