Mötet med studievägledaren

2009-12-01 @ 18:49:24

Det var en hektiskt morgon.. blev lite sen i morse. Men det gjorde inte så mycket. När vi väl kommit fram till vad jag ska studera och han hittat alla mina betyg så kom han på att det kanske inte räckte med en 50 poängskurs utan jag kanske behövde läsa en 100 poängs kurs. Han gick över till min ordinarie studievägledare och diskuterade i drygt en kvart sen kom han tillbaka och frågade om jag hade heltids studiemedel. Vilket jag hade för hon förstod inte hur jag kunde få ha heltids studiemedel när jag enligt henne inte pluggade heltid.. men jag förstod inte alls vad hon menade eftersom jag läser 400 poäng den här hösten vilket man ska göra för att få heltid. För att få heltids studiemedel måste man studera minst 20 poäng/vecka. På min sida står det att jag studerar från vecka 32-51 men när studievägledaren ringde och frågade sa dom vecka 34-51.. men men det spelar ingen roll för jag studera heltid iaf. Jag studerar 400 poäng/20 veckor= 20 poäng/vecka eller enligt csn 400 poäng/18 veckor= 22,22222... poäng/vecka

Men men. Jag ska iaf studera Information och Layout A (datorkurs) på distans på 50% i fem veckor med början den 14/12 men ändå få heltids studiemedel då i december. För istället för att påbörja en ny studie och då bara få 50% så bakar dom in den kursen i höst och vårterminen så då får jag heltids studiebidrag.

Sen den här eller nästa vecka hoppas jag att beskedet kommer om jag kom in på utbildningen jag sökte på vårterminen.

Andras kommentarer
ulla

Kämpa på

2009-12-03 @ 22:44:36
ulla

kämpa på

2009-12-03 @ 22:45:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll