Tårtan

2009-12-20 @ 12:31:36

Gjorde en väldigt komplicerad tårta i helgen som vi skulle äta igår på Peters mormors födelsedagsmiddag. Chokladmousse med hallon. Gorde två st. Den första blev inte så snygg/lyckad. Men den andra vart bättre! Sen visste jag inte hur de smakade då det var första gången jag gjorde dom så jag hade gjort en stor tårta med jordgubbssylt och vaniljkräm oxå. Men som vanligt gör Therese för mycket tårta. Bara halva av den ena chokladmoussetårtan gick åt och halva den stora tårtan.. Så nu har jag en hel tårta i frysen, en halv i kylskåpet och en stor bit från den "vanliga tårtan" i kylen oxå..

Glömde såklart ta bilder på tårtorna igår! Men tog en bild idag.. dock segar ju tårtor ihop snabbt så den är ju inte lika vacker som igår men men..





Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll