2a dagen på förskolan

2009-02-25 @ 23:59:08

Idag var vi på förskolan fastän Alexander är förkyld. Han har ju ngen direkt feber utan igår kväll hade han 38.0 grader och det räcknas ju inte som feber, och i morse var han int alls varm. Han mådde bättre idag än vad han gjorde igår så vi bestämde oss för att åka dit. Mellan 09-11 var vi där och det gick hur bra som helst. Han ramlade och slog sig i pannan en gång och blev lite ledsen men det gick snabbt över. Dom har en lång tjock madrass i ett hörn med massa kuddar och gardiner runt om som en liten myshörna men Alexander han bara går rakt ut utan att se att madrassen tar slut. Men så efter att han hamnat på rumpan några gånger så stannade han till innan madrassen tog slut och kollade ner men han vinglade till samtidigt och flög då framåt och hamnade på pannan. Men det gick bra. Han är ganska snabb med att förstå saker och ting ändå! Idag åkte han rutchkana och arje gång han åkt försöker han ju komma upp samma väg, och det går ju inte så bra. Men så visade de andra barnen vart man går upp och fröken visade det med så redan efter TRE gånger kunde han klättra upp rätt väg själv! Det var så kul de första gångerna för då glömde han av sig och försökte klättra upp för rutchkanan men kom snabbt på att man skulle gå till trappan och klättra upp. Otroligt vad han lär sig fort! Peter filmade när han åkte. Men lyckades inte filma så bra när han klättrade upp för trappen.. men lite ser man.




En annan rolig grej som hände idag var att en pojke på 2-3år petade till Alexander när de båda stod i "myshörnan". Och Alexander ände sig om och flög på honom så att båda ramlade!! Haha! Det såg så kul ut!! Såg verkligen ut som att Alexander skulle ge han spö och skulle sätta honom på plats som att "du petar inte på mig!" Killen vart alldeles chockad och tyst ett tag efter det :) Det är bra att Alexander sätter de större barnen på plats redan nu :D



Han tyckte det var jättekul att åka och verkligen sprang mot trappan så fort ahn landat på golvet :)



Får lite hjälp av fröken



Nyss landat och är full i bus :)

I morgon ska han äta lunch på förskolan. Vet inte om Peter kommer åka dit själv eller om jag ska med.. Är ganska mycket att plugga den här veckan och jag har fullt upp med renoveringen av Alexanders rum så jag skulle behöva den tiden till att plugga/måla men ändå vill man ju följa med :)

Andras kommentarer
Camilla

Han kommer trivas riktigt bra på dagis :)

Hur var det med viktresultatet i tisdags då?



Kram

2009-02-26 @ 07:17:24
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll