BVC resultat

2009-02-09 @ 13:15:28

Datum: 9/2
Ålder: 11 månader + 3 veckor
Vikt: 10 000 g
Längd: 75,5 cm
Huvudmått: 46,5 cm

Therese
var närmast på gissningen av vikten
Camilla gissade rätt på längden
Peter var närmast huvudmåttet

Vi blir inte kallade förrän Alexander är 18 månader nästa gång!! Det är ju hur länge som helst! Men hon sa att när han är ungefär 15 månader så vill dom väga och mäta men den tiden måste man själv boka.

Så var det vaccination idag oxå. Och det gick mycket bättre idag än de tidigare gångerna. Han grät till lite när hon stack men det gick snabbt över. Fast pneumokocker sprutan gjorde som vanligt lite ondare.  Jag gav Alexander alvedon innan han fick sprutorna då han har varit så ledsen och haft så ont efter vaccinationen tidigare så BVC sköterskan tyckte vi skulle ge han alvedon innan den här gången. Han sov 2-2½ timme sen när han kom hem. Han blir så trött av vaccinationerna oxå. Håll tummarna nu för att han ska slippa få ont som sist!!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll