Det har varit dött ang distans studierna

2009-02-12 @ 23:58:44

Som ni kanske märkt.. Det beror på att jag var helt slut efter att ha haft prov och halkbanan så tätt att jag körde slut på mig själv då jag varit nervös och stressad inför båda två. Och sen blev jag sjuk, vilket kanske var bra för då sjukanmälde jag mig faktiskt och började inte plugga igen förrän i tisdags. Har haft svårt att komma igång nu då jag verkligen HATAR detta!! Hur svårt som helst och hur sjuka frågor som helst!! Jag har för många bollar i luften nu känner jag.. Alexanders kalas, skolan, inskolning på dagis snart, teoriprov och uppkörning snart och måste öva satan. Så jag vet liksom inte hur jag ska göra! Ska nog ta och prata med min svenska lärare.. Men det är både för och nackdelar i allt!! Jag ska ju ha prov när jag känner mig redo efter varje kapitel i boken. Varje kapitel i boken ska göras på en vecka (svaren på frågorna alltså). skulle jag kunna få skjuta upp proven tills körkortet är klart skulle jag kunna ägna mig mer åt att plugga körkort, men då glöms ju det mesta bort från de kapitlerna jag kommer ha prov på då jag redan är kanske 5 kapitel framför i boken. Sen så är jag så nervös för nästa prov som är om Europas medeltid och det är MUNTLIGT!! Det gör ju så att jag absolut vill skjuta på det hela!! Usch vilken svår sitts jag har satt mig i.. Jag kan ju inte heller pausa mina studier och fortsätta efter körkortet är klart för då får jag inget bidrag från CSN = Total panka!! Just dom kommande två månaderna behöver vi verkligen dom pengarna!! Så, hur ska jag lösa allt detta!?!?!

Och som grädden på kakan så ska båda böckerna till kursen som jag lånat på bibliotek i stockholm vara inlämnade för dom är båda reserverade.. den ena skulle lämnats in redan den 9/2.. den andra är väl inom några dagar. men måste ju ha böckerna så dom får väl ge mig 50 kr i förseningsavgift.. Orkar inte bry mig. Hellre betala det/bok än att jag måste köpa nya böcker nu för minst 150kr/st för det har jag verkligen inte råd med!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll