Fy vad sugen jag är!!

2009-02-07 @ 22:46:13

Nu har jag det verkligen tufft!! Vi vart bort bjudna på middag och snacks till melodifestivalen och det var hamburgare m pommes och efter det massa popcorn och chips.. MEN, jag åt ingenting av det faktiskt men det var inte ett dugg kul att sitta där och se på när de andra äter dessa godsaker!! Hela bilresan hem dagdrömde jag om alla chokladbollar och bullar vi har hemma som jag bakat.. Funderade på att ta några st när jag kom hem för jag är såååååå sugen!! Är alltid så när man fått mens, jämnt hungrig och jämnt sugen.. Noll motivation just nu gör ju inte saken bättre :( Fan vad sugen jag är!!! HJÄLP MIG!!! Måste tänka på annat!!

Andras kommentarer
Pappa

Sämpa!!! Ta ett tuggummi när suget är som värst. Du har ju kommit så långt nu. Ge inte upp. Och en sak till: Du har fått med mig på bättre tankar också. Blev inspirerad av ditt kämpande. Har hakat på dig nu, och ändrat ganska kraftigt i matvanorna. Har själv lagt av med sötsaker, välja bort vissa maträtter, inte proppa i sig så mycket osv... Du är inte ensam längre, även om jag inte just valt "pulver-käk" :-)

2009-02-08 @ 11:54:58
Therese

Det är det att man inte får tugga tuggummi på ren kur.. det innehåller dolda kalorier det med.. det gör det ännu svårare när man är sugen.

2009-02-08 @ 11:57:12
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Pappa

Måste ju ändå vara hästlängder bättre med ett tuggummi, än att ta en bulle eller liknande? Iaf tills värsta suget är över... Sämpa på! Det gjorde Sverige mot finnarna, och vann med 4-0 ;-)

2009-02-08 @ 18:10:56

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll