Halkbanan idag

2009-02-03 @ 19:16:43

Var så nervös i morse så jag höll på att spy!! Usch!! Men det gick bra! Jag skämde INTE ut mig så det måste varit en massa läsare som hade hållit tummarna :) Det var dessutom två moment man var tvungna att klara av för att bli godkänd. Den ena var att köra i 70km/h och sedan kunna stanna bilen inom 10 meter. Trodde faktiskt aldrig att jag skulle klara dt och man fick bara ETT försök sa han och då blev jag ännu mer nervös!! Men han såg att jag var nervös så han sa att jag fick två om jag ville :P Han säger säkert att man bara får ett för att man verkligen ska slänga sig på bromsen och inte feg bromsa.

Det andra momentet man var tvungen att klara var att kunna väja undan från ett föremål som kom upp mitt framför en. Första försöket körde vi 55 km/h, andra 60km/h och det sista 70km/h. Jag körde in i dom alla gånger förutom det sista. Haha. Det svåraste klarade jag minsann :P

Var även en hel del teori och man skulle vara delaktig och visa vad man kan för att få godkänt oxå så han delade ut frågorna hur som helst, muntligt. Och jag svarade rätt på ganska mycket och han var imponerad. Vissa saker skulle man chansa på och jag chansade alltid rätt eller närmast :P haha.

Direkt efter så hade jag körlektion och det gick riktigt bra! Vi skulle öva i rondeler och på gator där höger regeln gäller, men efter vi kört klart sa hon att jag fixade det där gallant och att vi inte behövde öva det mer. Hon sa det att hon brukar få tjata på eleverna om att vrida huvudet och titta på övergångsstället när man svänger ut ur rondelen men att jag gjorde det varje gång så hon var imponerad. Jag frågade oxå henne hur många körlektioner till hon tror att jag behöver och då sa hon absolut max 10 st. Känns nära nu :) Bara till att plugga mycket teori oxå.

Andras kommentarer
lkgj

Grattis till att du fixade halkbannan...så kul!!



Nej du få inte sätta lösenord på din blogg, är ju en trogen läsare, är kul att läsa bloggen...kram

2009-02-04 @ 07:05:41

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll