Inskolning

2009-02-23 @ 21:00:44

Idag var det som sagt dags för inskolning på förskolan för Alexander. Det gick hur bra som helst och fröknarna tyckte Alexander var så söt och duktig. Men det visste vi ju redan :) Peter tog några kort med sin (min gamla ;) ) mobil.



Alexander busar i rutchkanan medan mamma pratar med förskolläraren



Förskolläraren och Alexander



Smakar lite



Funderar på nästa bus



På språng

I morgon ska Peter vara där själv då jag ska köra kl 10:40 på körskolan. Men det lär ju inte vara några problem. Schemat under inskolningen ser ut så här:
Dag 1: 10-11, avdelningen är tom då de andra barnen är ute så barnet kan bekanta sig med förskolan i lugn och ro.
Dag 2: 10-11, nu är en del av barnen inne.
Dag 3: 09-11 alla barnen inne.
Dag 4: 09-12:15 Äter mat med föräldrarna/föräldern
Dag 5: 09-12:15 Äter mat med föräldrarna/föräldern
Dag 6: Ledig i detta fall pga att personalen är på studiebesök
Dag 7: 09-14 Föräldern/föräldrarna är med en stund på morgonen och går sedan ifrån (men finns tillgängliga) och kommer tillbaka efter lunch och är med till 14.
Dag 8: 09-14 Föräldern/föräldrarna med en stund på morgonen. Går sedan och kommer tillbaka först efter vilan.
Dag 9: 09-15 Föräldern/föräldrarna lämnar och kommer sedan tillbaka först efter vilan.
Dag 10: Barnet är själv på förskolan hela dagen.

Uppföljningssamtal efter 1-2 månader.

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll