Och så till den väldigt positiva nyheten!!! :)

2009-02-13 @ 00:35:40

Idag, på hans självaste födelsedag, så var Peter och följde med på ett jobb som han hade sökt. (Jag ville berätta för er men jag var tvungen att vara tyst) :P I alla fall så åkte han mot Ullared vid 7 tiden i morse (men fick sina paket innan; ett par jeans och en parfyme från replay) och sen skulle dom tillsammans åka till Göteborg och Peter skulle få se hur dom jobbar. Tiden gick och gick och Peter hörde inte av sig utan när jag smsade och frågade hur det gick så skulle det ta flera timmar till innan de blev klara. Vid 17 tiden ringde han sedan och berättade att han hade fått jobbet!! Vilken lycka! Och vilket lugn som fylldes i kroppen!! ÄNTLIGEN är turen på våran sida!! Det var tydligen många som hade sökt det jobbet, och då menar jag mååånga men Peter fick det! Han ska börja jobba åt en tidning som heter "N respons". Det handlar om att han ska boka möten med olika företag och göra ett reportage om dom och samtidigt försöka sälja annonser. Det är fast lön + provisions lön beroende på hur mycket annonser man säljer. Och det fin fina i det hela är att det även är tävlingar varje månad om den som säljer bäst.. Priserna är allt från platt tv till utlandsresor. Så jag sa det att nu får han fan ut och sälja :) Och det är ingen dålig lön heller! Bättre än så här kunde det nog inte bli!! Han börjar redan på måndag.

Dessutom så extraknäcker han som bröllopsfotograf - fotograf och har annonser ute både i Sthlm och Jönköpings län och närliggande städer. Det är redan flera stycken som hört av sig och fler lär det bli framåt sommaren. Redan en inbokad och klar den 11/4 i Stockholm och tanken med att även fotografera i Stockholm är ju att man får en gratisresa dit och kan hälsa på oftare + fickpengar. Kan det bli bättre?

Nu är det bara denna månaden och även nästa som kommer bli lite jobbiga ekonomiskt, men sen så blir det nog inga sådana bekymmer mer! Känns som en tyngd flugit iväg från mina axlar nu!! Gud så skönt det känns nu!!

Andras kommentarer
Camilla

Vad roligt!! Åhh jag är så glad för eran skull :)

2009-02-13 @ 08:08:57
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Pappa

Skönt... Kanske det lossnar med pluggandet snart också, får vi hoppas...

2009-02-13 @ 13:05:40
Sofia

Hej!



Juste, om Peter har möjlighet den 21 mars vore vi glada om han ville hjälpa oss :) Funkar det inte så hör gärna av dig så fixar vi nån annan. Vet du hur det funkar med ljussättning & så, om man skulle fotografera inomhus? Vi gör det gärna ute om vädret tillåter ;)



Ha det bäst & hälsa familjen!



Kram

2009-02-15 @ 10:36:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll