Snacka om tur!!

2009-02-22 @ 13:47:56

Igår innan mamma och pappa skulle åka så fick jag 200 kr av mamma som var från min mormor till Alexander. Stoppade dom i byxfickan och tänkte minst tre gånger under kvällen att jag nog ska lägga dom i plånboken istället för jag ska tvätta idag. Men tänkte bara jag gör det sen.. Nu när jag var nere i tvättstugan och skulle hänga upp byxorna jag hade igår på tork så kom jag på det!! Och nej, jag hade inte lagt ur dom! Fan tänkte jag och var övertygad om att det bara var smulor var av hundralapparna.. MEN NEJ! Dom var hela, men blöta! Dom byxorna skulle tvättas i 30 grader men jag slängde ihop dom med mina andra kläder som ska tvättas i 40 grader och tänkta att dom säkert klarar det, men istället i sista sekunden ändrade jag maskinen till 30 grader för jag vet ju att det som ska tvättas i 40 klarar att tvättas i 30 men tvärtom visste jag ju inte. Tror det var det som räddade pengarna oxå! Hade jag tvättat i 40 tror jag inte pengarna skulle klarat sig. Är nästan övertygad om det. Snacka om tur!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll