12 jävla minus!!

2009-01-02 @ 01:12:32

Så kallt har vi det här!! Jag, mamma och Peter satt och tittade på 3ans film som började 21... passade verkligen in idag. "The day after tomorrow" Fattar inte hur det kan vara så kallt!! HÄR! I småland! När vi gick ut med hundarna Peter och jag, så förs näsborrarna till och med så det kändes skit konstigt att andas!! Och så har jag aldrig ens känt i sthlm utan bara när jag bodde i Norrland. Så DÅ är det illa! Har varit ruggit kallt här i snart en vecka, men temperaturen idag slog alla rekord! Men ingen snö alls.. skumt väder alltså..

Nyårsafton firade vi hemma. Med god mat och tårta. Jag drack väl 1½ öl + 1½ glas fusk champange (gato negro) :P kände inte för att dricka alls faktiskt. Gick ganska bra med hundarna. Första gången jag ser hur dom är på nyårsafton faktiskt. För förra året hade Ulla dom och vi satt i bilen på väg till Sollefteå från Sthlm direkt efter jag slutade jobbet. Vi hade 4 mil kvar av resan när klockan slog 24 så vi såg fyrverkerierna i bilen. Men det va skönt att åka hem då. Knappt en bil på vägen. Och så fick vi ju en dag extra att packa.. Vi flyttade ju hit ner till värnamo 4/1-08 så på söndag har vi bott i denna stad 1 år.
Året innan dess så va Diva själv hemma. Så jag såg aldrig hur hon reagerade.

Nisse började buffa runt 23 snåret. Han va förvirrad varför det smällde ibland. Dva däremot brydde sig inte alls. Hon va till och med ute med mig på altanen när en raket smällde tvärs över gatan, men hon tittade inte ens dit utan kollade på tåget som åkte förbi istället. Knäppis. Det är hon som brukar buffa för minsta lilla, inte Nisse. Men värre än så va det inte. När klockan va 24 så va Peter och jag ute och mamma satt inne Hon bryr sig inte så mycket om sånt där trams.. Och det enda hundarna hade gjort va att stå vid balkongdörren och undrat vart vi tagit vägen. Nisse gnydde lite oxå men det brukar han göra någon gång när vi gått..

I morgon så ska vi till Peters morbror med familj och fika. Jag kör ;) Sen så kommer min pappa och min syster hit någon gång under dagen. Dom stannar tills på söndag och sen åker min mamma, pappa, syster, jag och Alexander till Sthlm! Och på vägen dit så ska jag och pappa kela med vargar. Jo faktiskt.. vi ska till kolmården och va med vargarna i 1 timme. Alltså inne hos vargarna, på riktigt. Pappas påhitt men nån måste ju följa med honom :P

Måste stoppa barnmaten i frysen sen väntar sängen. Gjorde 10 till burkar idag. Nu så har jag bara EN maträtt kvar att göra innan jag åker sen så har Alexander många rätter att välja mellan! Och det är ungefär 6 burkar av varje.. Det tycker jag e bra jobbat! Nej, nu går ögonen i kors på mig här.. Natti

Andras kommentarer
Therese

Jodå här kan vara 20 minus också men det va några år sen det va det..

2009-01-02 @ 11:19:13
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
ulla

FINA BILDER OCH HA EN TREVLIG RESA TILL STOCKHOLM

2009-01-03 @ 17:33:50

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll