Dieter hit och dit

2009-01-17 @ 00:00:42

Jag gjorde en uträkning igår. Har hört att nutrilett är liknande cambridgekuren som jag ska gå på och funderade på att köpa nutrilett och dricka det varje dag tills den 26:e då jag ska börja med cambridge och sen kanske variera då nutrilett är billigare. MEN som tony irving säger :P jag ville veta hur många portioner ett paket nutrilett innehöll. Så jag googlade på det och upptäckte att den bara innehöll 15 portioner och att man som kvinna skulle äta 5 st per dag för att få i sig alla ämnen man behöver!!! Med cambridge äter man bara 3 st per dag och får iaf i sig alla ämnen man behöver! Alltså räcker bara nutrilett i 3 dagar om man ska gå på ren kur. Då räknade jag ut priset/dag.

Cambridgekuren
kostar 480kr/vecka.. det är 21 påsar. 3 påsar/dag.
480/21*3= 68,50 kr/dag ca.

Nutrilett kostar 189 kr. det är 15 portioner. 5 portioner/dag.
189/15*5= 63 kr/dag

Alltså skiljer de sig inte så mycket i pris som man tror då man får för sig att nutrilett ska vara mycket billigare då det "bara" kostar 189 kr. Men det är ju bara för tre dagar!! Så jag tror nog jag skiter i nutrilett och väntar till jag ska börja med cambridge nu den 26:e. Dessutom har cambridge även soppor och massa olika smaker. Nutrilett har ju bara drycker som dessutom smakar apa!

Jag är verkligen taggad att börja med cambridgekuren! Nu ska kilona bort! Längtar verkligen tills jag ser resultat och givetvis så kommer ni läsare att få följa med på kampen mot fettet :P

Andras kommentarer
Camilla

Den med choklad smak som jag dricker finns med 25 portioner i. Kostar mellan 170-200.

Och det räcker i 5 dagar om man kör på ren kur.

2009-01-17 @ 08:44:41
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll