Fullt upp

2009-01-22 @ 16:00:05

Håller på att pluggar nu och börjar komma ikapp tidsplaneringen som jag gjort upp. Kommer nog ligga där i kväll..
Ska ta ett break och dammsuga nu innan Peter och Alexander kommer hem.

Smygvägde mig i morse.. vågen visade på -1,5 kg sen jag började med dieten den 20/1 alltså på 3 dagar. Är nöjd över det :) Vi får se vad den riktigt vägningen på tisdag säger :)

Är inne i ketos nu.. Helt uppspelt och måste göra något :) Så nu ska jag springa några varv med dammsugaren!

Vad är "ketos"?
Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn.
Ketonfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater på en kroppsvikt om 73 kg.

Vad händer vid "ketos"?
Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca tre dygn.
 

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll