Haft städmani

2009-01-15 @ 23:16:09

Sry att jag inte skrivit något på ett tag nu, men jag har verkligen haft städmani! Igår så tvättade jag 3 fulla ikea kassar med tvätt samt vek allt! Städade köket. Tog ner allt julpynt i källaren. Städade källaren!! Strök och hängde upp nya gardiner. Och sen när man recis skulle gå och lägga sig så dyker världens idé upp!! Jag har gått och klurat och klurat nu sen vi flyttade hit hur i h-vete jag ska organisera på toaletten! Denna toalett är mindre och just det utrymmet där vi hade skötbordet finns inte här. Och hyllan som vi hade bredvid med blöjor, servetter, apoteksgrejer mm i fick absolut inte plats här så det åkte ner i källaren direkt. + att vi hade en till hylla med badbaljan och liggdelen man kan ha i badkaret.. Så vad skulle jag då göra av alla grejerna som stått på dom hyllorna?? Jag har funderat och funderat, kollat i affärer men inte sett något som skulle passa.. Men så igår.. kl 01 så kommer jag på det! Vi köpte ju en sån där soptunna med olika fack från ikea till Alexander innan han föddes men vi har aldrig ens använt det utan den har bara legat i källaren. Den skulle ju vara perfekt! Blöjorna i stora facket, servetterna i det mellersta och apoteks grejerna i det lilla. Och så kunde jag "hänga" upp liggdelen till badkaret bredvid. PERFEKT! Så här blev det:





Jag hade ju haft servetterna och apoteks grejerna i varsina korgar. Den med apoteks grejerna i hade fått stå i badrumsfönstret, men nu va jag tvungen att slänga den. Det är så mycket kondens på alla fönster här så det har kommit mögel på alla fönster och även på den korgen som stod vid fönstret! Så jag rengjorde även badrumsfönstret igår och fortsatte med resterande fönster idag. Inte alls kul med kondens och speciellt inte med mögel i ALLA fönster! Men hyresvärden bryr sig inte om någonting. Kanske ska höra med hyresgästföreningen om det här. Mögel är ju inte alls bra! Speciellt inte för Alexander! En annan äcklig sak som jag hittade idag när jag städade va detta...




Va glad för att ni inte ser vad det är!! Jag städade toan, handfatet och badkaret idag och så skulle jag sätta upp två spikar i väggen för de andra bara ramlade. Då upptäckte jag detta i ventilen. Eller just så där såg det inte ut men jag såg något lurvigt som stack ut.. Det första jag tänkte på va möss!! Peter va så klart inte hemma men jag smsade honom att det nog är möss i ventilen i badrummet. Men det trodde han ju inte på. När han sen kom hem och kollade så sa han att det bara va damm och tog fram dammsugaren. Men när han försökte suga ut dammet så kom det ut en svans och ett ben.. DET VA EN MUS!! Fyyyy faaaan vad äckligt!!! Jag är ingen sån som är rädd för möss utan jag tycker dom e söta, SÅ LÄNGE DOM LEVER!!! Och denna bilden tog Peter på stackars musen!! Vilket fint hyreshus vi bor i!!!

Andras kommentarer
Therese

fy tusan! Kan ni inte försöka hitta något bättre boende? den där värden verkar ju helt sjuk...

2009-01-16 @ 12:19:11
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Therese

Peter vill inte flytta mer nu.. vi har ju flyttat 2 ggr på ett år nu. Men vi får se senare. Vi lär ju inte bli så långvariga här iaf.

2009-01-16 @ 15:15:43
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll