I morgon åker vi hem igen!

2009-01-11 @ 23:05:11

Har varit här i Stockholm i en veckas tid nu, och i morgon så tar Alexander och jag tåget hem igen. Saknar faktiskt min kära Sampoo (och sambo med :P ) haha. nää skojja bara. Jag saknar faktiskt Peter och alla djuren hemma (bortsett från Nisses sura fisar) Borta bra men hemma bäst som man säger :) Hoppas bara Peter har gjort sina hussysslor ORDENTLIGT :P Ska vara kliniskt rent när jag kommer hem ;P

Farfar ska hämta och köra oss till centralen då pappa måste jobba.. Om ungefär 12 timmar så hämtar han oss :P Skönt att det blev tåget istället för buss. För på bussen måste ju Alexander sitta still i sin bilbarnstol i över 5 timmar!! Tåget kan man ju gå omkring i och det tar bara 3 timmar. Åker iofs inte enda hem utan bara till alvesta för att jag har ett barn, en barnvagn, en bilbarnstol och två väskor så att hålla på och byta tåg är jag ju inte sådär jättesugen på. Då får Peter faktiskt köra 6 mil och hämta oss.

En skum grej som hände när jag bokade biljetterna på sj:s hemsida.. Jag brukar aldrig kolla vilka platser jag får, men igår så gjorde jag det för skojs skull. Men då upptäckte jag att jag och Alexander inte ens fick sitta bredvid varandra!! Jag skulle sitta vid fönstret och han vid fönstret bakom mig!! Hallå ja?!?!! Gjorde säkert om beställningen 5 ggr men blev samma platser hela tiden. Blev så sur till sist så att jag ringde sj. Hon jag pratade med kunde inte förstå varför det blev så för det fanns ju 87 platser kvar på tåget. Skulle försöka idag igen och om det inte gick fick jag ringa tillbaka. Men Therese överlistade systemet... Jag fick aldrig några andra platser än dom hela tiden så då lät jag den bokningen vara kvar och tröck sen på boka mera. Så bokade jag en exakt likadan till resa och nu kunde jag ju inte få samma platser som jag alltid fått då dom va bokade (av mig). Så då fick jag och Alexander sitta bredvid varandra!! Wiiiiie :P Så hädan efter kommer jag ALLTID titta på platsnr så vi får sitta bredvid varandra! Det hade nog blivit ett herrans liv på Therese på tåget om jag inte sett deras misstag innan jag bokade!


Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll