JAAAAA!! Alexander har fått dagisplats!!

2009-01-19 @ 14:03:25

Idag kom det ett brev till mig på posten från värnamo kommun. När jag öppnar så ser jag att det står till vårdnadshavare för Alexander Magnusson. Och det första jag ser är "trälleborgs förskola" och förstår att han fått sin dagisplats där!! 

"Er son är fr o m 2009-03-02 erbjuden barnomsorgsplats på Trälleborgs förskola inom område Trälleborg"

JAAAAAA säger jag bara!! Det va ju vårat förstahandsval och det va den enda förskolan som kändes bra av dom vi besökte! Så jag va ju orolig att inte få den platsen då det är svårt att komma in någon annan tid än augusti. Speciellt då det va en specifik avdelning vi ville ha.. Men den fick vi! Nu måste ja skicka in svaret.. Ståratt det skickades den 15/1 och man har 7 dagar på sig att svara = 22/1.. men jag fick den ju idag. Lite skumt.. men men. Jag ska ändå godkänna erbjudandet via Värnamo kommuns självservice på nätet.. Så nu va det klart :D men man kunde tydligen inte skriva in sina inkomstuppgifter via nätet av någon skum anledning.. det ska gå att göra men jag kunde inte det så jag skickar in papperna i alla fall..

Om 6 veckor så ska min plutt börja på dagis!!! Herregud!

Andras kommentarer
Camilla

Vad kul att ni fick platsen ni ville ha :D

Oj bara 6 veckor kvar.. vart tar tiden vägen egentligen?! Allt går så snabbt..

2009-01-19 @ 14:17:19
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Tessan

han kommer älska dagis tror jag :-) det gör theo iaf... förresten så va det knäppt datum på mina papper me, det stod typ att man skulle skicka inom en vecka men senast ett visst datum och det va dagen efter jag fick det men det hade ingen betydelse bara man skickar så fort som möjligt sa de när jag ringde dit...

2009-01-19 @ 15:34:15
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Camilla

Sv: Det är ju en helt annan sak då! För det första har du gått ut på morgonen och så behöver ni ju inte gå ut för att komma till tvättstugan! Me ndet här var ju liksom vid 16 tiden och som sagt han gick UT! Dessutom har han ju faktiskt titthål ut så varför i hela världen gå ut just när jag är 3 meter från deras dörr?! Sen stå och vänta på att jag ska gå förbi..

2009-01-19 @ 18:21:59
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Anonym

Jag åt vanliga p piller innan theo hamnade i magen men jag mådde skit av dem så jag vill inte ha det igen och helst inte något "där nere" så nån gång i framtiden blir det kanske en p stav men vi väntar lite med det...tråkigt att läsa att du fått missfall :-( även om det inte va lägligt med en till nu...får man fråga vilken vecka du va i? va det jättehemskt eller bara som kraftig mens? sorry att jag e så nyffe..

2009-01-19 @ 19:07:42
Therese

det va jag som skrev en kommentar nyss, tyckte det såg ut som att namnet å det försvann, det händer visst ibland har jag märkt..

2009-01-19 @ 19:09:17
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Camilla

sv: nej han behöver troligen inte sova mer än 1 gång per dag. Men då måste vi skjuta fram på förmiddagspasset annars blir det ju så lång tid han måste vara vaken sen. Bara det att han är ju så trött på förmiddagen och vill helst sova igen vid 9-10 tiden. men ska försöka hålla honom vaken till 12 imorgon :)

2009-01-19 @ 20:45:10
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Lena

Grattis grattis grattis!! Härligt =) Kraaam.

2009-01-19 @ 21:33:14
URL: http://www.minaunderverk-lena.blogspot.com
Pappa

Vad kul att det ordnade sig. Då kan du plugga i lugn o ro...

2009-01-19 @ 22:02:00
Therese

Okej, men det behövdes ingen skrapning och så då? Tur i oturen får man väl säga då...

2009-01-19 @ 22:08:30
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll