Jaha.. vad har hänt idag då..

2009-01-07 @ 22:25:31

Inte mycket alls. Har varit hemma hos mamma och pappa mest hela dagen. Förutom när pappa och jag åkte till biblioteket en sväng. Här i Stockholm kan man LÅNA de böcker man behöver till komvux! Behöver ju två böcker till svenska b som jag ska börja plugga nästa måndag, men dom kostar 400kr/st + frakt och det är ju inte klokt! Och beg tar dom ungefär 300kr/bok så det är ingen större skillnad det heller. Tänker inte lägga ner så mycket pengar på böcker jag bara ska ha i 8 veckor!

I alla fall så tittade jag runt på nätet och såg att dom har den ena boken i nacka och den andra i stan.. nacka ligger ju nära så jag och pappa åkte dit för att låna den. Men kul att just den boken får man bara låna i 14 dagar!! HALLÅÅÅ???!?! Vem fan ska hinna läsa den feta boken på 14 dagar?!?! Men jag fick ha den i 4 veckor.. sen kunde jag låna om den om ingen annan reserverat den. Och det hoppas vi att ingen gör! Eftersom det är 1½ vecka tills jag ska börja plugga så behöver jag ju boken i 9½ vecka minst. Men men.. ska ringa läraren i morgon och höra om det ens går att ha den boken för det finns ju olika ISBN nr på dom och den här va snäppet under den jag skulle ha men det brukar gå i alla fall.

Vette sjutton vad jag ska hitta på i morgon.. Både mamma och pappa jobbar i morgon och syrran börjar skolan igen.. kanske blir en tripp in till stan till stadsbiblioteket för att låna den andra boken jag behöver till kursen.. vi får se.

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll