KÖP ALDRIG CIGG PÅ NÄTET!!

2009-01-18 @ 12:20:48

Nu är jag riktigt jäkla less!! Jag köpte cigg på Cigarettbutiken den 28 OKTOBER 2008. Köpte två limpor och med frakt gick detta kalaset på 547 kr så det va ju billigt tyckte jag då det annars kostar 360kr/limpa i vanliga affärer. Hade även en bekant som brukar beställa därifrån så jag trodde ju verkligen att det va bra. Leveranstiden skulle vara 5-7 arbetsdagar och jag väntade och väntade. Veckor gick och inga cigg. Jag mejlade säkert 5 mejl men fick INGA svar! Tillslut så fick Peter ett automatiskt mejl från dom att dom har problem med leverantören och inte kan skicka ut ciggen. Detta va över 1 månade efter min beställning. Men jag fick inget sånt mejl! Ytterligare en månad efter så fick jag ett automatiskt mejl om att dom fortfarande inte hittat någon ny leverantör, men att man kunde få pengarna tillbaka om man mejlade viss uppgifter till en annan mejl som bara är till för att skicka om man vill ha pengarna tillbaka. Så jag gjorde detta. Veckor gick.. inget svar på mejlet, inga pengar. Jag skickade ett nytt mejl när jag hade slutat röka om att jag vill ha mina pengar tillbaka då jag slutat röka. IDAG så fick jag mitt första svar från dom!!! Sen 28:e oktober!!! Men inte fan va det positivt.. Så här står det:

"Hej!

Ditt paket skickades iväg i november. Idag har vi fått bekräftat att
ditt paket var bland de 115 paket som har fastnat i tullen.

Vi har köpt varor för dina pengar och skickat paketet iväg. Just nu
har vi ingen möjlighet att ta pengar som andra kunder betalat till oss
och betala pengar tillbaka till dig. Först får vi ta reda på vad som
ska hända med ditt paket och när allt blir löst då kan vi skicka ett
nytt paket till dig eller då skickar vi pengar tillbaka.

Hoppas att du förstår att det tar tid och att det handlar om mycket
pengar för oss..

Ledsen för det besvär vi förstår att allt det här innebär.


/Cigarettbutiken"

Jag blir så förbannad så det kokar i mig!! Det där köper jag inte för fem öre!! Dom kommer bara med bortförklaringar, bortförklaringar och bortförklaringar!! Men vad kan man göra?!?! Kan man på något sätt ta reda på om det dom säger är sant?! Om det inte är det, kan man då polisanmäla dom fastän företaget inte är i Sverige? Hur skulle ni göra?!?! HJÄLP MIG!!!

Andras kommentarer
Lena

Dom är sååå RÖTNA!! Jag har också beställt där innan och det tog väl en månad innan jag fick mitt =( Kramen.

2009-01-18 @ 14:15:01
URL: http://www.minaunderverk-lena.blogspot.com
Åsa

jag har aldrig haft problem med dom, men det e ju en kriminell organisation som har ciggarett butiken såå nån polisanmälan kommer nog inte hjälpa tyvärr dom har varit uppe på insider på tv3 oxå.

Kram Åsa

2009-01-19 @ 14:17:46
URL: http://www.jaxacixi.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll