Lagat barnmat hela kvällen

2009-01-28 @ 00:11:00

Det är vad jag gjort i kväll!! Började strax innan 19 och var inte klar förrän 22.. snacka om att jag hade ont i ryggen då. Ganska dumt att gå en sån här pulverdiet när man lagar barnmaten själv :P Men jag är ju kräsen och jag gillar inte ens häflten av den barnmaten han får. Men han älskar den och det är det som är huvudsaken :) Men tog faktiskt en sked och smakade en rätt som jag gillar vääääldigt mycket. Men tog bara ur köttfärsgrytan.. inga kolhydrater. Så det förstör ingenting.

Alexander var ju vaken när jag höll på med den första rätten som var Lax i tomat och dillsås. Hade lagt upp laxen (4 st bitar) på en tallrik och höll på att mosa dom och fördela i barnmatsburkarna. Men så skulle jag bara röra om i den andra maträtten som stod på spisen, det tog alltså 4-5 sek, och när jag sedan vänder mig om så ligger en halv laxfilé på golvet och Alexander har den andra halvan i handen och tuggar på! Han är alltså värre än hundarna!! Gör jag mat, eller äter någon mat så ska han oxå ha! Han är helt mattokig den ungen!!

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll