Mötet med vargarna

2009-01-05 @ 22:57:48

Igår så åkte jag med mamma och pappa hem till Stockholm och på hemresan så stannade vi till på kolmården. Pappa och jag skulle möta vargarna i en timme. Men snacka om att det va kallt!! Va -15 grader!! Höll på att dö och snodde både mammas termobyxor och vantar :P Mamma, min syster och Alexander va inne på tropicarium så länge för allt annat va stängt och dom ville ju INTE vara ute i den kylan :)

Vargar är inte så stora som man tror.. det va fyra hannar som vi fick träffa och dom vägde mellan 42-45 kg. Diva väger ju runt 38 kg (tror jag) och Nisse väger ju 57 kg!! Så Nisse är ju större än en varg.. Peter sa det till pappa innan vi åkte att om han fick 400 kr av honom så kunde han få mata Nisse och Diva och för 200 kr till gå ut med dom istället för att spendera 800 kr/st på vargarna :P

Här är bilder och filmer från upplevelsen:



Söt varg.. Men synd om han. Han va lägst i rangordningen och nr 3 i rangordningen mobbade
alltid honom...



Som ni ser..



Pappa tröstar.. Men vargen va sur och ville inte alls vara med. Han låg där nästan hela tiden.



Therese försökte oxå trösta...



Vilka ögon!



Klockren bild! :)



Denna med.



The wolf and me :P

Den där vargen va ganska sur på oss.. Vi tog över hans kulle :P Så han sprang runt den flera gånger och hoppades på att vi hade lämnat den. Han höll på så tills vi gick därifrån :P



Det blev en liten "fajt" mellan vargarna. Men dom reder ju ut det där snabbt.



Tillbaka till den stackars utsatta vargen. Nu va han dock lite gladare och nosade lite



Man fick till och med en puss! :)


Pappa filmade några snuttar oxå.








Busig varg som biter pappa i jackan :P










Vargarna ylar
Ganska kul då det va en person (vi va väl 15 st + djurvårdare) hon frågade om hon fick yla för att se vad vargarna gjorde, och det fick hon. Och då började alla vargarna att yla!




Här med :P

Andras kommentarer
Camilla

De på mammas jobb fick detta i julklapp av en anhörig (hon jobbar på äldreboende) :) Ska visa henne din blogg så hon vet vad som väntar ;P

2009-01-06 @ 15:00:41
URL: http://camilla2008.blogg.se/
ulla

härliga bilder på vargarna ser frm emot att åka dit

2009-01-07 @ 01:28:59
Linda (Tindragull)

Ååååååh, så vackra de är...

Varar är mitt absoluta favoritdjur...

Inte alls avis på dig...

2009-01-09 @ 00:30:21
URL: http://www.nogg.se/brunnsgatan4

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll