Överraskning...

2009-01-06 @ 22:50:56












Therese ska sluta röka!
Köpte 3 paket vanliga tuggummin, 2 paket billiga 10 pack svag nikotin (1 mg) tuggummin och ett 30 pack nicorette 2mg tuggummi.
Har faktiskt lessnat på att röka, tro det eller ej.. och sen så har jag bestämt mig för att börja på cambridgekuren (ren kur) och det kostar typ 2000kr/månad så då har jag verkligen inte råd att röka! Så jag är nu inne på mitt sista paket cigaretter! Sen blir det till att tugga!

Lite info om cambridgekuren:

CambridgeKuren innehåller alla viktiga näringsämnen som kroppen behöver, men ger endast 470 kcal (kalorier) per dag.

Du kan välja mellan Soppor, Mjölkdrinkar eller Måltidsersättningar.

Dessa äter du istället för den vanliga maten. Beroende på hur snabbt du vill minska i vikt, så kan du byta ut frukost, lunch och middag varje dag eller enstaka mål per dag.
Du bestämmer alltså själv tempot på din viktminskning.

Produkten är godkänd av livsmedelsverket att äta som enda näring och testad på bl a Karolinska sjukhuset av Professor Stephan Rössner.

Du kan välja mellan
- Ren kur
(enbart Cambridgemåltider) dvs. 3 st måltider per dag.
- Kombinerad kur
1-3 st Cambridgemåltider, samt 1-2 mål vanlig mat (enligt tallriksmodellen)

Så fungerar dieten!
"Ren kur" 1,5-4 kg/vecka
Du äter 3 måltider CambridgeKuren per dag, vilket motsvarar ett totalt dagsintag om 470 kalorier. Till detta måste du dricka minst 3 liter vätska. Viktreducering ligger mellan 1,5-4 kilo/vecka, samt att du får i dig alla näringsämnen.
På "ren kur" blir du inspirerad och motiverad, tack vare det snabba resultatet. Du blir pigg och får överskottsenergi samt en känsla av upprymdhet. Dina hungerskänslor avtar.

Enligt vetenskapliga undersökningar går alla som äter enbart Cambridge i genomsnitt ner 6 – 10 kg under en fyraveckorsperiod. Detta gäller även de personer som inte har klarat av tidigare bantningsförsök.

För att nå maximal effekt använder du CambridgeKuren som enda näring, dvs. tre måltider per dag. Män går ner fortare än kvinnor. Det beror på att de vanligen har större muskelmassa som ger en högre ämnesomsättning.



"Kombinerad kur" 1-3 kg/vecka
Ditt dagsintag består dels av CambridgeKurens måltider dels av vanlig näringsbalanserad mat. Vi har utvecklat olika alternativ för dig som vill kombinera vanlig mat med Cambridgekurens måltider. Alternativen får du av din lokala konsulent.

Andras kommentarer
Camilla

Ska du köra ren eller kombinerad kur?

Jag skulle nog aldrig klara av en ren. Inte längre än 1 vecka iaf :P

Det där med rökningen är bra! Sluta upp med den där skiten! Bara onödigt att röka fattar inte varför jag gjort det :/

2009-01-07 @ 11:05:25
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll