Tacka vet jag bilbarnstolen!

2009-01-13 @ 17:11:40

Hade inte tänkt att ha bilbarnstolen på sätet utan hade väl tänkt att Alexander skulle sitta lugnt och fint själv, men insåg rätt snabbt att så inte va fallet så jag hämtade bilbarnstolen som jag lagt över vagnen. Spände till en början inte fast honom då han inte alls gillar att sitta fastspände men när jag skulle ge han mat va det för mycket att hålla reda på så då spände jag fast honom, men släppte efter på bältet så han kunde röra sig lite iaf. Så märkte jag att han va trött och då va det bara till att göra stolen liggandes. Vilken jäkla bra uppfinning alltså! Jag bara ändrade lutningen och han la sig till rätta och somnade. Helst utan problem!! Det enda problemet va att han bara fick sova i en halvtimme då en halvdöv kärring en bit bakom hade högsta ljudet på ringsignalen och så klart ringde just hennes mobil då. Så skrutten blev vettskrämd. Han har värre morgonhumör än sin mamma! Vaknar han av att någon/något väcker honom så kan han va helt skogstokig och skrika i 30 min. Och ingenting duger. Inte napp, inte komma upp, ingenting. Han blir fly förbannad! Och hur trött han än är så somnar han inte om. Igår skrek han "bara" i tio minuter.. sen blev han bajsnödig och ägnade sig åt det istället... Bytte tre bajblöjor på tåget! Han hade bara lagt en ärtbajs hemma så jag visste att det skulle bli bajsbyten på tåget då. Han brukar bajsa 3-4 ggr/dag och bara på förmiddagen. Han brukar faktiskt aldrig bajsa efter kl 16-17.



Sötnosen sover gott i bilbarnstolen.

Andras kommentarer
Pappa

Vad fina bilder det har blivit plötsligt... ;-)

Nöjd med mobilen fortfarande?

2009-01-13 @ 23:41:12
Therese

Jo då den duger :P Peter tjatar fortfarande om att han vill byta mot den.. :P Alltså att jag ska få min gamla mobil som han tagit och han får denna = fet glöm :)

2009-01-14 @ 00:20:43
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Pappa

Aaahh... han är lite avis nu va? ;-)

2009-01-14 @ 01:52:13
Therese

Ganska mycket :P

2009-01-14 @ 11:09:44
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll