Vilken dag!!

2009-01-30 @ 20:40:25

Jag tog tåget in till stan vid 14:30 för Peter och Alexander var och badade bubbelpool hos Peters morbror och jag ville följa med till läkaren vid 15:30. Så jag vandrade runt på stan i 45 min och hittade lite kläder till Alexander på Lindex. La dock bara undan dom då jag hade en kupong att skriva ut som gav 50 kr rabatt så jag ville ju använda den. Sen skulle det ta ytterligare 10 minuter innan Peter kom och hämtade upp mig så jag gick in och tittade på H&Ms slut rea och hittade ett par byxor som jag hade tänkt köpa i somras för endast 25 kr!! Det va halva reapriset och dom hade kostat 49.50 så dom köpte jag så klart. Inte varje dag man köper nya byxor till sig själv för 25 kr :) Storleken var en mindre än jag brukar ha så det var ju oxå bra nu när man håller på och gå ner i vikt.

Sen kom Peter och hämtade upp mig och vi åkte till Vråens vårdcentral. Och som vanligt när vi tagit Alexander till en läkare är han hur pigg och "frisk" som helst. Hon såg inte ens att han var snorig! Inga fel alls.. Men vi fick recept på hostmedicin och på tabletter mot falsk krupp som vi ska använda vid behov. Vi fick även gå till labbet och ta blodprov på skrutten. Inte ett knyst sa han! Duktiga killen! Däremellan så gick Peter till undersköterskorna och frågade om de kunde ta ett blodtryck på honom då han varit yr och mått konstigt hela dagen. Så han försvann och jag fick ta Alexander till labbet och apoteket själv. Sen så ringer han och säger att han får ligga kvar en stund och vila då blodtrycket inte alls var bra. 30 min senare kommer han. Blodtrycket efter han vilat var inte heller bra, till och med högre så de hade kört ekg till och med. Han hade fått tabletter utskrivet för att sänka blodtrycket och han ska dit igen på måndag för mer tester. Så denna dagen blev inte billig! Men men.. hoppas bara dom blir bättre snart båda två!

Vi åkte till Ulla efter detta på snabbvisit och jag skrev ut kupongen till Lindex och så åkte vi dit och hämtade det jag lagt undan. Jag körde enda från Vråen då Peter inte fick köra för mig :P Men Peter fick äntligen dra i handbromsen... Annars hade jag kört in i en bil.. såg den faktiskt inte. Men det är sånt som händer. Har väl hänt alla någon gång

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll