Äckel fästingar

2009-07-22 @ 17:28:38

Idag var jag och Alexander inne i stan och kollade efter klänning till svärmor att ha på Peters systers bröllop.. På bussen på väg hem så ser jag något litet svart i Alexanders huvud. Såg ut som smuts får det var verkligen mini mini, men det gick inte bort när jag skulle ta bort det. Så kollar jag närmare och ser hur den rör sig och sprattlar med benen. En fästing. Den hade nog precis sugit sig fast för den var verkligen liten! Men jag fick inte bort den så jag tog bort den med pincetten när vi kom hem igen.. Hoppades han skulle bli "imun" mot dom för Peter har aldrig haft en fästing och jag har bara haft en och den kröp så dom tycker inte om någon av oss. Men tyvärr verkar Alexander inte fått dom generna, utan snarare sin mosters. Hon är vaccinerad mot fästingar för hon hade flera st varje sommar. Dom älskade henne.. Vi får se när han får nästa, om han får fler..

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll