Återbesöket

2009-07-29 @ 19:30:08

Ja.. återbesöket gjorde inte min inställning till kvinnokliniken bättre, snarare sämre! Men jag är inte förvånad!
Det började med att hon i receptionen berättade att dom varit tvungna att byta läkare till en jag aldrig ens träffat för "min" läkare hade för mycket att göra. Hon frågade om det var ok att träffa en annan läkare, jag sa att det var ok men egentligen ville jag inte det. Men jag var ju där nu så jag ville bara få det överstökat. Inte så kul att träffa en läkare som inte vet någonting om mitt fall.

Så fick jag vänta i 20 minuter innan han kom och man hörde knappt vad han sa (utlänning så klart!). Och det första han säger är "Vad kan jag hjälpa dig med?" Eh.. hallå?!? Det är dom som kallat mig för ett återbesök, inte jag som ville dit! Han verkade allmänt konstig och log medan han frågade om jag visste vad dom hade opererat i Linköping. Ingen medkänsla alls.. Han frågade lite om vad jag hade haft för problem innan operationen och hur det var med det nu. Sen kom den dummaste kommentaren jag hört! "Så då är du nöjd med operationen?" Och så log han stort. HUR FAN KAN MAN VARA NÖJD?!?!? Helt störd läkare alltså! Sen när jag gick för att klä av mig bakom skynket så rusar en annan sköterska eller läkare in och jag hör hur hon säger åt honom att han har fel journal och berättar om mig och vad jag varit med om. Snacka om noll koll!! Så när jag kommer ut igen sitter han och läser i fem minuter. Sen gjorde han en gynundersökning och allt såg bra ut.
Han hade en diktafon han pratade i och jag hörde vad han sa medan jag klädde på mig igen. Han pratade om att cystan är borta.. Snacka om att göra bort sig ännu mer. Det fanns ju ingen cysta! Men det är bara bra för min del för då står det ännu mer fel i journalen som dom har.

Sen frågade jag honom om det fortfarande är så att landstinget inte står för IVF behandlingar (som jag var tvungen att formulera om 3 ggr då han inte fattade vad jag menade). Men det var inte hans område svarade han. Han visste ingenting. Men vad fan gjorde jag hos honom då??
Sen började han predika om att det var för tidigt att skaffa barn nu efter operationen. NÄHÄ?!?! Menar du?? Men man vill ju veta vad som gäller för det!  Och så började han ställa frågor om vad Peter och jag gör om dagarna för att se om vi inte kunde betala själva, vilket han insåg att det intevar möjligt. Men han sa att jag skulle kontakta KK när det var dags för att prata med någon kunnig där.

I övrigt fick jag endast betala 50 kr för ett 300 kroners besök då den här baletten kostat mig 850 kr sammanlagt (exklusive sjukhusräkningen, som inte räknas in!) och vid 900 kr så får man ju ett frikort, så nu kan jag vara hur sjuk som helst fram till 27/5-10!! Inte för att jag vill det, men ändå. Skönt att slippa betala mer!

Andras kommentarer
Camilla

Men herregud! Vad är det för fel på folket som arbetar där? Ja, vi borde nog bli läkare så dom får in lite vettig personal ;)



Kram

2009-07-29 @ 20:07:04
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Pappa

Säger bara en sak: ÄRTHJÄRNOR!!! Fyy f*%&&%¤% vilka klåpare det finns!

2009-07-29 @ 20:51:28

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll