Dags att avslöja...

2009-07-23 @ 13:51:45

..vad jag och pappa gjorde i fredags. Anledningen till att jag inte skriver om det förrän nu är för att jag väntat på bilderna som pappa tog.

Vi var ute i skärgården och åkte ångbåt i drygt 4 timmar. I början var det ganska jobbigt för båten var verkligen full så man kunde inte sitta någonstans och det var trångt att stå. Hade föreställt mig en båt med typ uteservering utan tak för vi skulle äta på båten, men det var tak överallt så att jobba på solbrännan som jag hade planerat verkade kört. Men efter ett tag så började fler och fler mäniskor gå av så vi lyckades få sittplatser längst fram ute på båten där det inte var något tak. Och det var hur skönt som helst. Vi satt bara där och njöt av utsikten, havet och värmen. Trots att det fanns pensionärspoliser bredvid oss. Ni vet såna pensionärer som inte har något annat för sig än att gnälla och säga åt folk.



Väntar på att båten ska åka..





Kungahuset



Gröna Lund



Insane.. Den som jag skrev om i tidigare inlägg. Helt galen alltså!!



Utsikten från framsidan av båten



Efter ett tag så tog vi även några öl och en smirnoff ice var. Riktigt gott med kall öl när man sitter ute i stekande sol på havet!
Sen var det dags för oss att äta då vi beställt bord. Vid den tiden var jag ganska "lullig" eftersom jag inte druckit sen nyårsafton och då drack jag 2 öl och ett glas vin. Så jag var ganska lättpåverkad :P
Så då testade Therese något nytt nämligen kalvfilé. Och helt seriöst var det inte så märkvärdigt.. tycker faktiskt fläskfilé är mycket godare. Men det gick ner. Jag tog inte bara kalvfilé utan det var tre rätters. Förrätt var någon räkor med äppel blandning och det var hur gott som helst!! Vilken underbar kombination! Och efterrätten var underbart god den med, trotts att storleken bara var som två mini chokladbollar. Men gott var det! Till det fick man även ett glas vin och så la pappa till en snaps var.. Och inte nog med det la han till en Irish coffeé var oxå medan jag var borta och rökte. Men det var inte så gott.. men jag drack halva iaf för sen vart det bråttom att gå av båten för vi var redan tillbaka.



Funderar på vad jag ska äta..



Fråga mig inte vad jag gör här :P

Och summan av kardemumman blev: (klickbar bild)


Pappa skulle även betala båtresan på restaurangen med men det var försent då vi var framme redan så vi skulle betala där nere innan vi gick ut. Men så var vi sist kvar på båten och han som kontrollerade biljetterna när man gick av hade redan gått så vi smet :P Har man käkat för så mycket pengar + drickat vi drack innan så kunde dom bjuda på den fis summan som båtresan kostade, för det var ingenting jämfört med vad pappa betalat för maten!

Men, resan slutade inte där utan vi gick till en uteservering vid hamnen som var hur mysig som helst. Trots att jag hade svårt att gå dit, inte pga alkoholen utan pga mina fötter!! Hade fått värsta skavsårena på lilltårna!
Det fanns ingen ledig plats i solen förutom några bänkar utan ryggstöd och där ville vi inte sitta så vi satte oss i en stor "myshörna" med hörnsoffa av rotting med massa sköna kuddar. Hur skönt som helst! Men vi vart inte långvariga där för vi ville sitta i solen så pappa gick och frågade två killar/gubbar om det fanns plats bredvid dom för dom hade en hel soffa + fotölj för sig själva och visst fick vi det. Så vi tog våra öl och baileys och satte oss där.

Det visade sig att killarna som satt där var far och son och vi var ju far och dotter och vi hade hur kul som helst. Sen visade det sig även att Rolf (som pappan hette) och jag är födda samma dag! Och han var helt galen! Precis som mig :P
Vet inte hur mycket vi drack där men det blev säkert 6-7 öl och två tequila var + en baileys var.

När det var dags att åka hemåt så fick jag vara packåsna för pappa glömde sin kamera överallt. Och jag hade så ont i fötterna och kunde inte ha skorna på mig så jag gick barfota. Men när jag skulle ta pappas kamera från soffan vi satt på så trampade jag rakt i glas! Och det var någon utlänsk familj som stod precis bredvid då och ojade sig och ville hjälpa mig men jag viftade bort dom och sa att det gick bra! Sen gick jag barfota ända till slussen. Väl där så kom bussen ganska snabbt och vi gick bara på.. utan att stämpla. Haha!

Jag är ju alltid den som har koll hur full jag än är så jag såg till att vi kom av bussen där vi skulle, men sen skulle pappa upp i skogen och kissa och så försvann han! Jag stod och ropade utan att få nåt svar, så jag gick hem själv. Var hemma vid 21 tiden och sa åt min syster att pappa var borta i skogan och gick rakt till sängen och la mig.

Vid 2 vaknade jag och var hur pigg som helst, och hungrig och pappa var hemma igen och det var samma sak för honom så vi åt pizza/piroger och var uppe till 4-5 tiden.

Men kul hade vi i alla fall!

Andras kommentarer
Camilla

Låter som en riktigt bra dag!

Den där Insane skulle jag gärna vilja åka :D



Kram

2009-07-23 @ 19:47:03
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll