Dyra jävla böcker!!

2009-07-09 @ 11:07:17

Måste ju ha 6 st böcker till skolstarten.. Letade runt på internet igår för att se vad de kostade och även kolla efter begagnat. Det fanns typ ingenting begagnat och de som fanns skillde det bara 30-60 kr jämfört med en ny bok. Helt sjukt!
Så räknade jag ut vad summan skulle bli för nya böcker.. 1911 KR!!! Är dom helt från vettet?!?! Det är liksom halva studiebidraget/lånet! Vad hade dom tänkt man skulle leva för sen?!?! Och inte nog med det.. De böckerna är bara fakta och övningar.. ska man ha facit så är det en separat bok och kostar mellan 200-230 kr/st!!!
Sen stod det i brevet jag fick hem att Komvux har ett avtal med en bokhandel i värnamo så om man beställer och betalar böckerna innan den 3/8 och hämtar dom senast 17/8 så får man ca 30% rabatt.. Då skulle summan bli ca 1400 kr istället, för alla böcker. Men frågan är om man har råd med det innan den 3/8..

Andras kommentarer
Pappa

Bekymra dig inte om det. Beställ böckerna du. Fixar det åt dig...

2009-07-09 @ 13:04:46
Emelie

Usch va dyrt det är med böcker!

Tur att snälla pappa (som skrev här uppe) hjälper dig!



Ha det bra!

2009-07-14 @ 20:52:48
URL: http://fambabunovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll