Har blivit antagen!

2009-07-08 @ 16:39:56

Efter beskedet om att jag inte kom in på undersköterskeutbildningen så gjorde jag en ny ansökan, och blev antagen! Tur att det fanns platser kvar!
Utbildningen är butikssäljare och kurserna är:

Småföretagande A*   50  
Försäljning och service*   50  
Personlig försäljning*   50  
Praktisk marknadsföring A*   50  
Kommunikation*   50  
Engelska A eller B   100  
Datorkunskap   50  
Proejkt och företagande   50  

Men eftersom jag redan har betyg i engelska A (och inte vill fortsätta med B) och datorkunskap så slipper jag dom ämnena. Så den 17/8 sätter jag mig vid skolbänken, igen. Tycker det verkar vara en intressant kurs! Så jag är säker på mitt val!

Fick även med schemat.. Ganska lugnt kan man säga.

Måndag: Ledig (Bara engelska den dagen som inte jag kommer ha)
Tisdag: 10:15 - 16:00
Onsdag:
10:15 - 12:15
Torsdag: 10:15 - 12:15, 15:15 - 18:00
Fredag:
10:15-12:15

Den enda dagen som suger är torsdagen.. vette fan hur vi ska lösa det.. Egentligen ska jag gå från 10:15-18:00, men det är engelska från 13:00-15:00 och lunch innan dess så jag har håltimme i TRE timmar!! Och att sluta 18:00 är inte så populärt det heller.. Tänk om Peter ska jobba? Hur blir det med Alexander? Han kan ju inte vara på dagis till 18! Jaja.. det löser sig väl.
Men de andra dagarna gillar jag skarpt, speciellt måndagen ;) Och är oerhört glad att inte börja förrän 10:15!! Tänk att börja 8:00 varje dag.. nej tack! Och dessutom passar det bra med dagis. Bara att ändra till 10 istället för 9 så hinner man i god tid :)

Men sen måste man köpa en hel del böcker med.. och dom kostar ju mellan 200-450 kr/st och det är 6 kurser så det lär svida i plånboken! Speciellt denna månaden då vi verkligen inte kommer ha det gott ställt!

Andras kommentarer
Therese

har de inte öppet på dagis till 18? på theos dagis har de öppet till 18:30...

2009-07-08 @ 18:52:01
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Camilla

Nej fy fan vad tråkigt! Haha.

Det är inget för mig :P Jag ska till arbetsförmedlningen nån dag och höra om dom kan kosta på mig ett busskort :D

2009-07-08 @ 18:54:23
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Pappa

Kul! Och grattis gumman! Nu har du ju blivit lite varm i kläderna, så nu är det bara att köra på. Som jag alltid sagt: Du kan komma långt, om du bara anstränger dig och vill!

2009-07-08 @ 19:08:45
Camilla

Jaså, vad konstigt. Måste bara vara här i Värnamo dom slutat med det då för i motala gör dom det och det finns ju massor utbildningar som dom betlar, står vilka på deras hemsida. Mest transport är det.

2009-07-08 @ 21:55:23
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Camilla

Grattis till antagningen förresten :D

Är bara liiiite (läs mycket!) avundsjuk på dig som har nån sysselsättning. :)



Kram

2009-07-08 @ 21:56:57
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Anette

Grattis till antagningen...

Men, en fundering... Finns det bra med jobb inom den branschen sen när du är färdig?

2009-07-09 @ 10:25:11
Therese

Anette - Det finns ganska mycket, ja. Under tiden jag bott här så har jag varit på ett flertal jobb intervjuer som just butikssäljare. Sen kan man fortsätta plugga i stort sett vad som helst gällande ekonomi efteråt.

2009-07-09 @ 10:57:27
URL: http://magnussonarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll