Silver shampo

2009-07-27 @ 23:51:47

Visade tidigare en bild på shampot jag köpte.. tänkte "bleka" håret lite mer för en mer sommarlook så jag köpte silvershampo som tonar ner det gula i håret (inte för mitt hår var så gult, men jag ville ha det lite blekare som sagt). Så jag färgade utväxten, hoppade in i duschen och sköljde av det. Satte in silvershampot och lät verka i 5 minuter, sen gjorde jag om det en gång till för så gjorde jag förut en gång när håret blev för gult och det brukade ta 4-5 gånger innan man märker skillnad. Men vad hände då tror ni?

Jo.. Mitt hår blev LILA! Själva färgen på shampot är ju lila, och det gick inte bort på över håret så det såg ut som jag hade fullt med lila slingor i håret! Fy fan vad jag blev deprimerad! Först tappa en massa hår och tvingas klippa av det mesta, sen blir håret LILA!! Men dagen efter åkte jag och Peter till affären och köpte ny hårfärgning och hoppades det gick att färga över. Så då var jag tvungen att bleka hela håret för att få bort den lila färgen och att bleka håret mer än en gång är inte skonsamt för håret! Det kan ju bli som tuggummi då.

Som tur var så gick det bort, det lila, men jag blev verkligen blek. Platinablond så det skriker om det. Var inte riktigt så ljust jag hade tänkt mig, men men. Hellre det än lila. Håret blev som tur var inte som tuggummi förutom en liten del av topparna på "luggen"(jag som inte har någon lugg, men ni fattar..) och det gör inget för jag ska i alla fall klippa lugg snart och det var ändå så extremt lite så det syns inget heller. Bara om man känner kan man känna att det är slitet nertill.

Nackdelen med att jag nu är platinablond är att jag inte har samma färg på hårförlängningen längre.. Som ni kan se på bilden. Utan jag har ju mycket ljusare färg nu. Och färgen jag brukar beställa (nr 60) är den ljusaste blonda som han säljer och den har verkligen varit exakt samma färg som hårfärgen jag hade. Så jag lär få bleka det håret innan jag sätter in det. Men just nu vet jag inte när nästa hårförlängning blir för jag har kort hår nu och vill inte att det ska vara för långt avstånd mellan sitt egna och löshåret så det blir en linje.. Såg en tjej som hade värsta linjen mellan sitt hår och hårförlängningen i sthlm. Hennes hår slutade väl en bit nedanför axlarna och löshåret slutade vid svanken. och inte hade hon gjort något för att försöka få linjen att smälta in bättre utan det var verkligen en rak linje där hennes hår slutade. Hur fult som helst!


Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll