Spännande promenad med familjen

2009-07-09 @ 10:22:17

Igår vid 18 tiden begav vi oss ut på en promenad med barnvagenen och båda hundarna. När vi kom bort till skogen så bestämde vi oss för att gå lilla rundan och då går man förbi två st hus som jag visste att det fanns hundar i. I det ena fanns det två schäfrar och i det andra en liten hund. Men när vi gått förbi det första huset så började en liten hund skälla. Men den satt kopplad vid husgaveln, men så kom det en labrador hane springandes, lös!! Mot Peter och Nisse som gick framför. Det gick ju bra enda tills labradoren visade ragg mot Nisse som började skälla då. Ägaren försökte kalla in hunden men den sket fullständigt i honom.
Jag hade Diva och barnvagnen och var några meter bakom. Diva skötte sig utmärkt! Det enda hon gjorde var att skälla då hanen var framme hos Nisse, men det är ju bara att försvara sin flock. Hon gjorde inga utfall utan stod still och skällde. När Peter sen lyckades få bort hunden kom den mot oss.. Så jag parkerade barnvagnen och bakade några steg för om dom nu skulle börja slåss så ville jag inte att dom skulle välta vagnen med Alexander i. När hanen kom fram och nosade på Diva så var det nästan så att Diva skönk ner i gruset. Det var som att hela ryggen och svansen hamnade mellan benen. Det är lätt att vara kaxig på avstånd för den damen men när det väl kommer fram en hund så är hon så ynklig. I alla fall så tog ägaren tillslut sin hund i nacken och skulle gå bort med den då hans hund hugger efter honom och visade hela tänderna! Ingen trevlig syn. Och när dom var på väg förbi bakom mig och Diva så såg jag att Diva laddade. Jag har ju varit med om detta innan, då man kopplar eller tar tag i hunden blir den ju ett "lätt byte" för den är ju fast. Och detta ville jag inte vara med om igen, men jag såg det i god tid och korregerade henne så hon la av. Sen började vi gå därifrån och då säger hundägaren "Men det där gick ju bra ändå". Jasså, tänkte jag.. kallar han det att gå bra när ens egna hund biter efter en och inte lyssnar när man försöker kalla in den.. För en gångs skull var det inte Diva som gjort något fel, utan våra hundar skötte sig utmärkt!

Men på vägen hem så mötte vi en tax, i koppel som tur var. Och då var gamla Diva tillbaka. Men det är ändå skillnad på hur hon beter sig.. Innan så var det förbannade skall, ragg och utfall hon gjorde. Nu var det mest pip och utfall då hon ville hälsa, men tillslut lyckades jag sätta henne ner vid kanten och sen gick vi vidare hemåt..

Så det var en spännande dag ute i Hörle igår, men en timmes promenad fick vi oss i alla fall :P

Andras kommentarer
Camilla

Käre nån. Man blir ju rädd när en hundägare säger att ett sånt möte gick bra. :O

2009-07-09 @ 19:44:57
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll