Svaren på frågorna

2009-07-15 @ 16:54:40

Hur reagerade din familj när du träffade Peter, som ju är så mycket äldre än vad du är? (Han måste väl typ vara jämngammal med dina föräldrar?)
Jag kan ju inte påstå att dom blev glada till en början. Det är väl som de flesta föräldrar tänker när deras dotter träffat en mycket äldre kille.. De undrade vad vi hade gemensamt. Och att jag blev gravid tidigt i vårat förhållande gjorde inte saken bättre.. Men när de väl lärt känna honom och insåg att han verkligen älskar mig och inte att han bara ville ha en ung tjej eller nåt sånt så brydde dom sig inte mer. Idag så är det inga problem alls.

Hur reagerade Peters familj på att han träffade någon som var så ung? (Han har väl en son som bara är nåt år yngre än vad du är?)

Dom sa ingenting om det faktiskt (vad jag vet). Dom anser att det är Peters liv och han får göra vad han vill. Det har aldrig varit några problem mellan mig och Peters föräldrar.

Den där gången du fick missfall som du skrev om - hade ni tänkt att behålla barnet?
Det är en svår fråga.. Jag är egentligen emot abort, men under den tiden så hade vi det väldigt dåligt och jag funderade på hur vi skulle ta hand om ett barn till. Men jag tror att jag hade behållit barnet i alla fall.

Hur går det med viktnedgången?
Just nu går det inge bra.. har lagt det på is. Dels för att jag vill återhämta mig helt från operationen innan jag börjar igen och dels för att jag är i sthlm nu.

Vad väger du nu och hur lång är du?
Har gått upp en hel del nu sen jag kom hem. Väger lite under 90 kg. Jag är 163 cm lång.

Vad har du för midjemått?

Det vet jag inte just nu.. inte kollat på länge och nu är jag ju i sthlm och mamma har inget måttband.

Varför gick du aldrig färdigt gymnasiet?

Av många olika anledningar.. Förts visste jag ju inte vad jag ville gå för linje, men började på mode och design linjen i Luleå, men efter ett halvår insåg jag att det inte var något för mig. Och så flyttade jag hem till sthlm. Senare på hösten så började jag på samhällsprogrammet och gick det ett år, sen flyttade jag till Sollefteå och hade ett uppehåll på ett år. Under den tiden anmälde jag mig till nästa års början på samhällsprogrammet (årskurs 2). Men några månader innan jag skulle börja träffade jag Peter, och sen blev jag gravid men började skolan ändå. Men insåg att det inte skulle gå så jag slutade. Och sen vart jag för gammal för att fortsätta gymnasiet.. Så därför gick jag aldrig klart.

Tror du att ni kommer flytta till Stockholm någon gång?
Ja du.. bra fråga. Det beror på vad som händer framöver.. Jag tror inte det lär bli inom dom närmaste åren, eller om det kommer att bli av alls. Det får vi helt enkelt se. Visst saknar man Stockholm ibland, men ändå är det skönt att inte bo där. Men närmare Stockholm skulle jag vilja bo, helt klart. Kanske mellan Stockholm och Värnamo :)

När får vi se Alexander käka glass?

När jag får låna din USB kabel till mobilen så jag kan lägga in bilderna, pappa! :)


Kul att någon vågade fråga saker i alla fall (även fast det var en anonym). Tycker det är konstigt att så många läser min blogg (speciellt såna jag inte känner) men ändå inte har några frågor... Ni får fortsätta fråga om ni vill så har jag nåt att skriva om :)

Andras kommentarer
Den frågvisa!

Hej igen! Tack för alla svar! Kom på en till fråga när jag läste svaren: Varför flyttade du från Stockholm uppåt i landet? Var det pga någon kille eller nåt annat?



(Jag har f ö läst din blogg sedan Alexander föddes. Hittade din blogg i feb-gruppen på AFF.)

2009-07-15 @ 21:46:33
Therese

Hade inte en aning om att han va så mycket äldre, hur gammal e han?behöver inte svara på det om du inte vill Nä vad spelar åldern för roll, men jag kan ju förstå dina föräldrars första reaktion, jag hade nog varit lite orolig och misstänksam först men visar det sig va kärlek så har ju åldersskillnaden ingen betydelse, bara man e lycklig ju :-) ... Mina föräldrar hade inga bra tankar om J för vi hade det sååå trassligt ett tag och sen tog det slut, men sen träffades vi igen och klarade upp allt, å jag blev gravid, inte mina föräldrars högsta dröm kanske men efter ett tag så insåg dem också att de haft fel och att vi rett ut allt och ville vara med varandra, så då blev allt bra till slut...

2009-07-15 @ 21:54:30
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/
Therese

haha 46 va det inte värre än så, när jag läste frågorna trodde jag han typ skulle va 56 eller ännu mer, 46 e la ingen ålder heller småler (Jag tänkte på hur gamla mina föräldrar e, men de va ju äldre när de fick mig, mamma e 58 å pappa va 64.)

2009-07-15 @ 23:11:20
URL: http://thelanderspangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll