Vaknade igen

2009-07-05 @ 01:58:37

Han vaknade igen för drygt en timme sen.. Likadan som innan. Han var så hysterisk så jag ringde akuten, som gav mig numret till barnakuten i jönköping. Hon gav mig lite råd och sa att blir det inte bättre så får vi komma in och få tavegyl. Kom på att jag har tavegyl hemma nu, men det är tabletter och läste på fass att det ges från 6 år. Men man skulle kunna ge 1/4 tablett om jag räknat ut de hela rätt, men blir det sådan brådska så ska jag såklart rådfråga en sköterska/läkare innan! Inget jag skulle experimentera med! I alla fall så rådde hon mig att ha det svalt, pudra med puder eller talk, låta han vara naken, bada, alvedon.. Så det var väl därför han vart tyst när vi gick ut en sväng tidigre för det var väl skönt. Så jag tog av han blöjan och gick ut och satte oss på altanen, och det gillade han. Sen gick jag och gav han en till alvedon som hon tyckte jag skulle göra och pudrade rumpan med både potatismjöl och puder, så gick jag och la honom. Han protesterade inte utan somnade rätt snabbt. Öppnade även fönstret till hans rum så han får det svalt och skönt. Ska sova i hans rum i natt för jag misstänker att han lär vakna flera gånger för mera pudring. Fick låna tre alvedon av Camilla då jag glömde köpa det idag fastän jag var på apoteket! Typiskt mig.. men i alla fall tog jag den sista alvedonen nu.. så jag hoppas att han klarar sig tills i morgon.

Andras kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll