Solbränd as hell

2009-06-29 @ 20:50:34

Vi var och badade på utomhusbadet vid sjukhuset idag. Kom väl dit vid 12 tiden och åkte vid 15. Idag smörjde jag in axlarna och armarna med solskyddsfaktor 8 så jag inte skulle bränna mig för jag brännde axlarna bara för några dagar sen. Men tror ni inte jag är en kräfta i alla fall? Har bränt axlarna, nacken, lite på armarna, men framför allt benen! Satan vad det svider! Så i morgon blir det Therese som smörjer in sig med solskyddsfaktor 50 och bara kommer sola baksidan, för jag solade bara framsidan idag, men vi badade en hel del, säkert halva tiden så jag har fått färg på ryggen med. Det fick jag nog när jag simmade.. Simmade 10 längder i bassängen.
Det var skönt att bada där för det var säkert 30 grader i vattnet, så det var varmare i vattnet än på land. De blåste lite idag så det var inte så skönt att komma upp ur vattnet. Annars så gillar jag när det är lite svalare men då ska temperaturen i luften vara stark och inga vindar. Det är skönt! Vi ska förmodligen göra om samma sak i morgon med Ulla. Vi får se om vi lyckas få med henne i vattnet för hon gillar inte att bada :P

Andras kommentarer
Camilla

Så synd att inte vi kan gå dit :( Hade varit roligt.



Kram

2009-06-29 @ 21:31:28
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Maylin

Jobbigt att bränna sig i solen. Köpte solskyddsfaktor 50 för jag hörde att man måste ta ett tjockt lager för att det skall vara 50 i skydd. Tar man tunnare lager blir det automatiskt ett lägre skydd.

2009-06-29 @ 22:06:59
Camilla

Min förkylning är inte så mycket att bry sig om. Är bara lite täppt :) Linus jobbade dessutom har han sagt att han aldrig i hela sitt liv tänker bada där vid sjukhuset. Jag vet inte var han får alla ideer ifrån.

Nej Vilgot ska väll helst inte bada någonannanstans än i badkaret här hemma. Är väll kanske inte det lämpligaste stället att dra med sig vattkoppor till heller. Är nog ingen som vill att deras barn får det i denna värme som varit nu.



Vad gör ni i helgen? Tänkte om vi skulle hitta på nått då om alla blåsor på Vilgot försvunnit.

2009-06-30 @ 14:14:13
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Camilla

Det låter som en bra ide. Men Linus vill inte grilla nere vid osudden. Är tydligen inte så lämpligt att vistas där nere efter kl 17 :P då får vi bara hålla tummarna för att vädret är kanon och Vilgot blivit bra tills dess :)

2009-06-30 @ 20:19:10
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll