Väntar på besked men är osäker

2009-06-29 @ 11:30:43

Den här veckan ska jag få beskedet om jag har kommit in på undersköterske utbildningen på komvux.. Planen var ju att gå den utbildningen och få ett gymnasiebetyg, plugga vidare till sjuksköterska och slutligen plugga till barnmorska. Men efter min sjukhusvistelse så vet jag inte om det är det jag vill.. Det finns ju liksom inga garantier att man får jobb på förlossningen eller MVC utan man kan ju lika gärna hamna på kvinnokliniken, där jag låg. Och det vill jag inte för det var hemskt. Att ta hand om såna som hade samma fel som mig eller ännu värre vill jag inte, utan det jag vill hålla på med är graviditeter och förlossningar. Men samtidigt blir det ändå svårt så jag har nålskräck och tycker sånt är äckligt.. Hur ska jag då klara av att ta ett blodprov eller sätta en kanyl på någon om jag själv inte klarar av det? Jag får ta mig en funderare ang detta... sen är det inte säkert jag kommer in ändå då det var rekord många som sökt till hösten. Så vi får se...

Andras kommentarer
Camilla

Jobbigt när man inte vet hru man vill göra med sin framtid. Själv står jag här som ett frågetecken och söker alla möjliga jobb :P

2009-06-29 @ 11:47:05
URL: http://camilla2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll