Varför ska allt helvete hända mig???

2009-06-06 @ 01:54:26

Jag ger snart upp.. Skiter snart i allt. Varför ska allt helvete hända mig?? Jag HATAR det här året! Jag kommer alltid att HATA det här året! Jag kommer alltid att minnas det här året med en massa HAT!

Jag var hos Bettan som fixar mitt hår i eftermiddags.. Det var dags att ta ut löshåret och så ville jag inte ha det när jag opereras då jag verkligen inte kommer ha tid eller ork att fixa det så mycket som det krävs. Håret satt som berg, hela hårbotten var full med tovor typ. Efter den behandlingen rök ungefär 20% av tjockleken på mitt hår. Det är inte konstigt alls med tanke på hur hårt det satt denna gången. Det var ingen större fara eftersom jag har så tjockt hår, det märktes knappt. Det var nog bara jag som märkte det.

Sen när jag kom hem så hoppade jag in i duschen för att tvätta bort all olja jag hade i håret. Sen började jag reda ut tovorna i hårbotten när jag hade balsam i håret för att det skulle gå lättare. Det fastnade en del hår på borsten, men inte märkvärdigt mycket. Men när jag nästan var klar så lossnade det flera tussar med hår!! Jag försökte fixa till resterande tovor men håret bara rasade mer och mer. Tills sist vågade jag inte göra mer för det slutade inte lossna. Så jag sköljde ur balsamet men känner hur håret glider ner i badkaret längs ryggen, och det slutade aldrig! För varje gång jag kände i håret så kände jag att det vart kortare och tunnare. Badkaret var fullt i mitt hår, borsten var fullt i mitt hår, så fort jag tog i håret så rasade det! Jag fattade ingenting! Men kopplade det genast med min sjukdom.. varför ska allt detta skit hända mig??? har jag fan inte fått varit med om tillräckligt detta året?? Jag blir inte bara förstörd på insidan utan även utsidan! Fan vad ledsen jag är!! Helt seriöst så har jag bara kvar 20-25% av mitt hår! Jag är så tunnhårig man kan bli! Skulle inte förvåna mig om jag har kala fläckar någonstans, eller när jag vaknar i morgon så är ännu mer borta! Det här bådar inte gott.. Sökte på fass om orsaker till håravfall:

"Ett abnormt stort antal hårstrån i tillväxtstadium övergår till vilostadium. En rad fysiska och psykiska förhållanden bidrar till att fler hårstrån än normalt försätts i vilofas. 3-4 mån efter utlösande faktor uppträder ett abnormt stort håravfall, mer än 50-100 hårstrån dagligen.

Systemsjukdom: Autoimmuna sjukdomar som morbus Crohn, ulcerös colit, diabetes, lever- och njursjukdomar, blodcancer (leukemi) eller annan elakartad sjukdom."

Det markerat med fettext i texten stämmer in på mig.. Det är ju helt uppenbart. Jag har ju misstänkt att jag fått cystan/tumören efter januari någon gång och det stämmer ganska bra. Då är jag ganska övertygad om att det är en elakartad tumör jag har. Grattis Therese! Welcome to hell! Snart är man flintis.. nu går jag och gräver ner mig!

Andras kommentarer
Pappa

Som jag sa till dig i telefon igår: Med eller utan hår, du är jättefin ändå. Puss & kram

2009-06-06 @ 09:04:31

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll