En vecka kvar

2009-03-04 @ 18:46:40

Om en vecka så är det dags för teoriprov!! Herregud! Så jag begav mig till körskolan idag och pluggade vid deras datorer. Det var svårt i början, men jag fixade det tillslut. Är inne på repetitionsdelen och den är tuffare än de tidigare testen. Den måste man ha 63 rätt på för att komma vidare och dessutom så måste man klara den TRE gånger! Och det är olika frågor varje gång! Gjorde testet 4-5 ggr och första gången var katastrofal. Men så lästa jag ur boken av det jag hade fel på och nästa test blev det 61 rätt.. men inte godkänt det heller.. tredje provet fick jag hela 66 rätt på! Och det fjärde fick jag 63 rätt. Så jag har bara en repetitionstest kvar sen  så kommer slutprovet. Efter det är oxå "Mina svåraste frågor" och "Mina svåraste ämnen". Ska ev in en sväng i morgon oxå och fortsätta plugga.

Efter det övningskörde jag med Ulla. Det gick superbra idag! Fick ett stort plus till och med :D Så det känns bra med bilkörningen. Jag måste bara komma ihåg mittspegeln och kolla över axeln vid starter. Det är det jag oftast missar. Och anledningen är: att både vi och Ulla har bilar med tonade rutor = man ser inte ett skit i mittspegeln eller när man kollar över axeln. Men nu så har jag börjat kolla det fastän jag inte ser nåt för att jag ska vänja mig och inte glömma det på uppkörningen sen.

Andras kommentarer
Pappa

Låter som du behöver lägga i en lite högre växel med teorin, om du vill vara säker på att klara provet på första försöket. Repetera mera. Ge järnet nu sista veckan! För du ska väl köra hit till oss i slutet på mars? :-)

2009-03-04 @ 22:09:40
Ansi

Det här klarar du jätte bra!!!!!!

2009-03-05 @ 08:27:46

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll