Före -efter bilder

2009-03-04 @ 00:38:48

Lovade ju före och efter bilder på hårförlängningen men inte orkat fixa det förrän nu.. Här kommer de iaf.



Hårförlängningen uttagen..




.. och ny insatt. (bortse den slitna sjuklingen)



Och så lyckades jag få till en bra bild bakifrån själv :)


Så, vad tycker ni? Visst blev det bra? Måste säga att det är en oerhört skillnad nu när jag satt in nytt hår! Man tappar så mycket hår vid varje borstning så i slutet så var det hur tunnt som helst! Och när Bettan satte i det nya håret frågade jag "var det så här långt??!" För den sista månaden så var det alltså typ 10 cm kortare än det nya! För slingorna är klippta som etapper och så klart tappar man de längsta först. Var en oerhörd skillnad på tyngden med! När hon satt in det nya så var det som att huvudet tröcks bakåt. Den tyngden var jag inte van vid då jag säkert tappat hälften av håret innan.. Så nästa gång det är dags för att byta lär jag nog byta innan det gått 3 månader.. Nu hade det nästan exakt gått 3 månader men det skulle behövts bytas tidigare. Så närsta gång blir om 2-2½ månad skulle jag tro. Och då ska jag vara nere på 70 kg! Så så kan vi säga istället.. när jag nått 70 kg så får jag göra ny hårförängning :)

Andras kommentarer
lkgj

Fint de blev....=)

2009-03-04 @ 07:25:54
mammsen

Tycker du ska ha det korta håret, du passar jättebra i det. Men jag förstår att det är jobbigare att sköta p.g.a dina lockar. Puss o kram.

2009-03-04 @ 07:49:19
Therese

lkgj - tack :)

Mamma - jo, det kan vara fint så länge man fönar och plattar håret.. men det är ett sånt jobb eftersom man måste föna och platta, det går ju liksom inte att slänga upp i en toffs om man har en bad hair day.. det är för kort för det. Hade jag haft rakt hår så kanske, men inte lockigt då är det bättre med långt. Och det som är så bra med hårförlängningen är att jag bara behöver platta lite av mitt egna hår så är allt rakt. Hade jag haft så hår långt hår så hade jag ju varit tvungen att platta alltihop. Och orkar jag inte platta så är det bara att öra flätor och sen släppa ut det så är hela håret lockigt :P

2009-03-04 @ 09:59:36
URL: http://magnussonarna.blogg.se/
Pappa

Acceptera lockarna istället. Det gjorde jag själv... tillslut :-)

Du är jättefin med dina lockar!

2009-03-04 @ 22:01:25
Sandra

Grymt snyggt!

2009-03-05 @ 21:19:38
URL: http://sanfry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Blogg kanske?:

Din kommentar:

Trackback

Läs om livet som Therese. En snart 21 årig mamma till Alexander 1½ år som nyligen fått diagnosen "ofrivilligt barnlös". Det betyder att jag inte kan få fler barn på egen hand pga att dom opererade bort båda äggledarna som var kraftigt inflammerade. Varje dag är en ständig påminnelse om detta, men jag kämpar mig vidare och kommer kämpa för min rätt då det var vården som felade så det gick så här långt. Här skrivs det dagligen om allt mellan himmel och jord om våran familj. Glöm inte att lämna en kommentar :)






Bloggkoll